• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی و ارزیابی دانش عملی معلمان زن هنرستان‌های فنی حرفه‌ای شهر الیگودرز: مطالعه ترکیبی
تعداد صفحات 22
نویسنده خلیل غفاری - بهمن یاسبلاغی شراهی - ناهید طالبی
مشخصات نشریه  تدریس پژوهی - دانشگاه کردستان سال 11 شماره 2
تاریخ انتشار تابستان - 1402
محدوده صفحات 99-78
کلید واژه پدیدارشناسی  معلمان زن  الیگودرز (شهرستان)  پژوهش ترکیبی  دانش عملی  هنرستان‌های فنی حرفه‌ای  معلمان زن هنرستان  
چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی و ارزیابی دانش عملی معلمان زن هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان الیگودرز در سال تحصیلی 1399/1400 بود. در این پژوهش از نظر گردآوری داده‌ها از ترکیب روش‌های کیفی و کمی یعنی روش آمیخته استفاده ‌شد. در بخش کیفی پژوهش میدان تحقیق را کلیه‌ی معلمان زن هنرستان‌های فنی حرفه‌ای شهر الیگودرز بودند. روش نمونه‌گیری و حجم نمونه، در بخش کیفی حجم نمونه مطرح نبود و تا رسیدن به اشباع نظری به‌وسیله روش گلوله برفی و متواتر ادامه داشت. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود، و در بخش کمی نیز جامعه آماری را 650 نفر یعنی کلیه زنان هنرستان‌های فنی حرفه‌ای شهر الیگودرز بودند که از طریق فرمول کوکران 242 نفر حجم نمونه را تشکیل دادند. در بخش کمی نیز بر اساس داده‌های گردآمده از بخش کیفی پرسشنامه محقق ساخته‌ای تنظیم و پس از برآورد ضریب پایایی و روایی آن در بین نمونه پژوهشی موردنظر توزیع شد. روایی بخش کیفی با استفاده از بررسی مجدد به‌وسیله محقق و در بخش کمی از روایی سازه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی انجام شد. افزون بر این، کدگذاری داده‌ها با استفاده از الگوی براون و کلارک (2012)، به روش تحلیل مضمون انجام گرفت. به‌این‌ترتیب که پس از جمع‌آوری مصاحبه‌ها، تماماً به‌صورت متن کتبی پیاده‌سازی شد و با مطالعه‌ی چندباره‌ی متن‌ها مضامین و کدهای مهم و مشابه شناسایی و استخراج شد. در بخش کمی نیز برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS استفاده شد، نتایج در بخش کیفی نشان داد که شناخت گسترده، سواد دیجیتالی، دانش مدیریت کلاس، دانش وظیفه‌شناسی، دانش انگیزشی، دانش ارزشیابی، قابل احصاء بود. در بخش کمی نیز یافته‌ها نشان داد که با توجه به نتایج آزمون مجذور t هتلینگ می‌توان گفت بین میانگین مؤلفه‌های دانش عملی معلمان زن هنرستان تفاوت وجود دارد ( 05/ > p = ) به عبارتی می‌توان گفت میانگین وضعیت معلمان زن هنرستان حداقل در یکی از مؤلفه‌های دانش عملی بالاتر از متوسط بوده است (01/ > p = ).

کد مقاله 47032
تعداد بازدید 25

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397