عنوان | نقش جو عاطفی خانواده و سبک ابرازگری هیجان در بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دارای والد نظامی |
تعداد صفحات | 13 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روانشناسی نظامی (مصوب وزارت علوم) سال 13 پیاپی 51 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1401 |
محدوده صفحات | 65-53 |
کلید واژه | دانشآموزان دختر جو عاطفی خانواده ابرازگری هیجانی جو خانواده جو عاطفی بهزیستی تحصیلی سبکهای ابرازگری هیجانی والد نظامی |
چکیده |
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش جو عاطفی خانواده و سبک ابرازگری هیجان در بهزیستیِ تحصیلی دانشآموزان دارای والد نظامی انجام شد. روش: 280 دانشآموز دختر به روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند و آزمودنیها از طریق پرسشنامههای جو عاطفی خانواده آلفرد بیهیلبرن (1964)، پرسشنامه ابرازگری هیجانی کینگ و آمونز (1990) و پرسشنامه بهزیستی تحصیلی پیترینن، سوینی و فالتو (2014) بررسی شدند. دادهها با استفاده از روشهای آماری ضریب همبستگی و رگرسیون چندمتغیره گامبهگام توسط نسخه 23 نرمافزار SPSS تحلیل شدند. یافتهها: نتایج بیانگر این است که متغیرهای جو عاطفی خانواده و ابرازگری هیجان، میتوانند 4/36 درصد از واریانس بهزیستی تحصیلی را تبیین کنند. این یافته بیانگر آن است که با افزایش یک انحراف استاندارد بر نمرات جو عاطفی خانواده و ابرازگری هیجان، بهترتیب 513/0 و 155/0 انحراف استاندارد بر نمرات بهزیستی تحصیلی افزوده میشود. جو عاطفی خانواده سهم یگانه بیشتری در پیشبینی بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دختر دارد. نتیجهگیری: بنابراین جو عاطفی خانواده و سبک ابرازگری هیجان در بهزیستی تحصیلی دانشآموزان دارای والد نظامی نقش دارد. |
کد مقاله | 46917 |
تعداد بازدید | 62 |
|