• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان دیدگاه دانش‌آموزان و مشاوران دبیرستانی در آموزش مسائل جنسی و بررسی همگرایی آن‌ها
تعداد صفحات 9
نویسنده رقیه نورانی جورجاده - زهرا طبیبی - مژگان معمارباشی اول
مشخصات نشریه  اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی شماره 3
تاریخ انتشار خرداد و تیر - 1402
محدوده صفحات 205-197
زبان انگلیسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  آموزش مسائل جنسی  تربیت جنسی  محتوای تربیت جنسی  آموزش جنسی  مشاوران  دانش‌آموزان دختر دبیرستانی  نگرش دانش‌آموزان دختر  دانش‌آموزان دبیرستانی  مسائل جنسی  قائم شهر (شهرستان)  نگرش دختران  مشاوران مدارس  مشاوران زن  دیدگاه دانش‌آموزان  
چکیده مقدمه: آموزش مسائل جنسی به دانش آموزان یکی از موضوعاتی است که به دلیل حساسیت های فرهنگی نیازمند بحث و بررسی است. لذا هدف این پژوهش بررسی نگرش دانشجویان و مشاوران نسبت به ضرورت و محتوای تربیت جنسی می باشد.
روش‌ کار: این پژوهش یک بررسی کیفی با رویکرد پدیدارشناسی است. فرآیند نمونه گیری بر اساس اهداف مطالعه هدایت شد و تا رسیدن به اشباع داده ها ادامه یافت. نمونه شامل 15 دانش آموز دختر و 9 مشاور زن از دبیرستان های شهرستان قائم شهر بود. جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوای مورس استفاده شده است.
یافته‌ها: در طول مطالعه، شش مضمون اصلی پدیدار شد که هر کدام شامل موضوعات فرعی مشترک و منحصربه‌فرد بودند. مضامین اصلی شامل: 1) ضرورت ارائه آموزش جنسی، 2) الزامات تربیت جنسی زنان جوان، 3) چالش های ارائه و دریافت آموزش جنسی در خانه و مدرسه، 4) منابع مناسب اطلاعات جنسی، 5) مناسب بودن سن شروع آموزش جنسی، و 6) رویکرد آموزشی برای پرداختن به مسائل جنسی.
نتیجه‌گیری: یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که هم دانش‌آموزان و هم مشاوران معتقدند که ارائه آموزش جنسی به‌موقع و مناسب می‌تواند آسیب‌های احتمالی متعددی را کاهش داده و به رفاه نوجوانان کمک کند. در نظر گرفتن مضامین ضروری آموزشی که توسط دانشجویان و مشاوران درک می شود، برنامه ریزی مؤثرتری را در این حوزه تسهیل می کند.

کد مقاله 46900
تعداد بازدید 18

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397