• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب‌آوری و سازگاری زناشویی مادران کودکان مبتلا به سرطان خون
تعداد صفحات 7
نویسنده فاطمه کیانفر - اسماعیل اسدپور - کیانوش زهراکار
مشخصات نشریه  اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی شماره 2
تاریخ انتشار فروردین و اردیبهشت - 1402
محدوده صفحات 139-133
زبان انگلیسی
کلید واژه خرم آباد (شهرستان)  سرطان  سازگاری زناشویی  درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)  تاب‌آوری  سرطان در کودکان  والدین کودکان مبتلا به سرطان  سرطان خون  
چکیده مقدمه: داشتن فرزند مبتلا به سرطان خون یک چالش بزرگ برای مادر است که می تواند زندگی شخصی و زناشویی او را تحت تاثیر قرار دهد. به همین منظور، پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب‌آوری و سازگاری زناشویی مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان خون انجام شد.
روش‌ کار: جامعه مورد مطالعه را مادران دارای فرزند مبتلا به سرطان خون در بخش انکولوژی بیمارستان آیت‌الله مدنی خرم‌آباد در سال 1399 تشکیل دادند. از بین 50 داوطلب، 20 نفری که کمترین نمره را در مقیاس های تاب آوری کانر ریچاردسون و سازگاری زناشویی اسپینر دریافت کردند به طور تصادفی در دو گروه آزمون و شاهد قرار گرفتند. داده ها با استفاده از آزمون مانکووا و نرم افزار SPSS نسخه 25 تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که مشاوره گروهی مبتنی بر درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تاب‌آوری و سازگاری زناشویی آزمودنی‌های گروه آزمایش تأثیر مثبت و معناداری داشت (05/0 > P) و 9/79 درصد از تغییرات توسط درمان تبیین شد.
نتیجه گیری: با توجه به اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی، درمانگران می توانند از این مدل درمانی برای کاهش آسیب های ناشی از بیماری کودک استفاده کنند.

کد مقاله 46898
تعداد بازدید 32

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397