• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تحلیل اثر زورگویی مجازی و اشتیاق به فضای مجازی بر ارتباط نامتعارف زوجین
تعداد صفحات 10
نویسنده هلن نیک بخش - نوروز هاشم زهی - نازنین ملکیان
مشخصات نشریه  علوم پزشکی رازی شماره 11
تاریخ انتشار بهمن - 1401
محدوده صفحات 371-362
کلید واژه روابط فرازناشویی  تهران  فضای مجازی  زوج‌های تهرانی  قلدری مجازی  زورگویی مجازی  اشتیاق به فضای مجازی  رابطه نامتعارف  
چکیده زمینه و هدف: خانواده ایفاگر مهم­ترین نقش در جامعه است. یکی از تحولاتی که بنیان خانواده را سست و ناپایدار می‌سازد، ارتباط نامتعارف زوجین است. لذا هدف از انجام تحقیق حاضر تحلیل اثر قلدری مجازی و اشتیاق به فضای مجازی بر ارتباط نامتعارف زوجین در شهر تهران بود.
روش­ کار: برای انجام تحقیق کاربردی حاضر که با دو رویکرد کمی (از طریق تکمیل پرسشنامه­ های اطلاعات فردی، اشتیاق (والراند و همکاران، 2003)، قلدری مجازی (مینه سینی و همکاران، 2011) و ارتباط نامتعارف (واتلی، 2008) توسط 384 نفر از زوجین متاهل شهر تهران) و کیفی (بر مبنای گراندد تئوری و با تکنیک مصاحبه عمیق بدون ساختار، از طریق مصاحبه با 30 نفر از مردان و زنان متأهل شهر تهران با سابقه رابطه فرا زناشویی) انجام شد.
یافته‌‌ها: نتایج کیفی این پژوهش نشان داد که عوامل فردی، نگرشی، ازدواج نامناسب، تعاملی/ارتباطی و عوامل محیطی در شروع رابطه نامتعارف مردان و زنان متأهل شهر تهران موثر بوده است. نتایج کمی این پژوهش نشان داد که بین اشتیاق به فضای مجازی با قلدری مجازی رابطه معناداری وجود دارد. بین اشتیاق به فضای مجازی با روابط نامتعارف زوجین رابطه معناداری وجود دارد. بین قلدری مجازی با روابط نامتعارف زوجین رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه­ گیری: نتایج تایید کننده تاثیر زورگویی بر ارتباط نامتعارف زوجین می­ باشد.

کد مقاله 46669
تعداد بازدید 74

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397