عنوان | بررسي اثر آموزش توجه شنيداري _ موسيقايي بر ميزان گوش دادن فعال و الگوهاي ارتباطي زوجين |
تعداد صفحات | 9 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | خانواده پژوهی سال 1 شماره 4 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1384 |
محدوده صفحات | 357-349 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجویان متأهل الگوهای ارتباطی زوجین آموزش توجه شنیداری موسیقایی گوش دادن فعال |
موضوع | روابط زوجين |
چکیده |
در اين پژوهش اثر آموزش توجه شنيداري بر ميزان گوش دادن فعال و الگوهاي ارتباطي زوجين در بين دانشجويان متأهل دانشگاه شهيد بهشتي بررسي گرديده است. بدين منظور نمونه پژوهش شامل 40 نفر (20 زوج) به روش جايگزيني تصادفي در دو گروه آموزشي و كنترل 20 نفره (10 زوج) قرار گرفتند. دو پرسشنامه الگوهاي ارتباطي و مهارتهاي شنيداري به عنوان ابزارهاي مورد تحقيق در بين اين دانشجويان توزيع گرديد. نتايج آزمون حاكي از آن بوده كه آموزش توجه شنيداري ـ موسيقايي در كاهش موانع شنيداري، افزايش مهارتهاي شنيداري و بهبود الگوهاي ارتباطي، موثرتر و كارآمدتر بوده و عامل جنسيت در توجه شنيداري ـ موسيقايي تأثير معناداري نداشت. |
کد مقاله | 4631 |
تعداد بازدید | 935 |
|