• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تفاوت تأثیر تبلیغات توسط زنان و مردان ورزشکار در میزان اشتیاق به خرید کالاهای ورزشی: نتایج یک آزمایش تجربی
تعداد صفحات 15
نویسنده روح الله فتحیان - علیرضا الهی - حسین اکبری یزدی
مشخصات نشریه  مدیریت ورزشی (حرکت) - دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1401
محدوده صفحات 125-111
کلید واژه تبلیغات  مردان ورزشکار  زنان ورزشکار  دانشجویان تربیت بدنی  دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه  خرید کالا  خرید زنان  اثربخشی تبلیغات  خرید مردان  تمایل به خرید  تبلیغات با استفاده از ورزش  تبلیغات ورزشی  کالاهای ورزشی  
چکیده مقدمه: شناسایی تفاوت تأثیر شیوه‌های تبلیغاتی، در ادراک و واکنش‌های رفتاری خرید زنان و مردان، به موضوع مهمی در علم بازاریابی و صنعت تبلیغات تبدیل شده است. به این منظور هدف از این تحقیق، بررسی تفاوت تأثیر تبلیغات توسط زنان و مردان ورزشکار در میزان اشتیاق به خرید کالاهای ورزشی است.
روش پژوهش: این تحقیق نیمه‌تجربی بوده و برای انجام آن از پرسشنامۀ استاندارد تجربه، اعتماد و جذابیت اشخاص نامدار اوهانیان (1990) و پرسشنامة اشتیاق به برند و محصول، زیچکوسکی (1985) استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها توسط متخصصان و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ ( 90/0=α ) و ( 93/0=α ) تأیید شد. نمونۀ آماری 60 نفر از دانشجویان رشتۀ تربیت بدنی دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی جمع‌آوری و با استفاده از نرم‌افزار spss23و روش‌های آماری تی نمونۀ وابسته و آزمون d کوهن تجزیه‌وتحلیل شد.
یافته‌ها: استفاده از ورزشکاران مرد در تبلیغات ورزشی تأثیر مثبت بیشتری بر تمایل افراد به خرید دارد. همچنین زنان تحت تأثیر تبلیغات، نگرش‌ها و تمایلات بیشتر تمایل به خرید کالاهای ورزشی قرار دارند.
نتیجه‌گیری: تأثیر تبلیغات بر زنان و مردان متفاوت است، اما این تأثیر در گروه زنان بیشتر است، زیرا زنان شنوندۀ بهتری هستند و بیشتر در معرض تغییر دیدگاه ناشی از تأثیر تبلیغات قرار می‌گیرند.

کد مقاله 46491
تعداد بازدید 48

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397