عنوان | تفاوت تأثیر تبلیغات توسط زنان و مردان ورزشکار در میزان اشتیاق به خرید کالاهای ورزشی: نتایج یک آزمایش تجربی |
تعداد صفحات | 15 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مدیریت ورزشی (حرکت) - دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی شماره 1 |
تاریخ انتشار | بهار - 1401 |
محدوده صفحات | 125-111 |
کلید واژه | تبلیغات مردان ورزشکار زنان ورزشکار دانشجویان تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه خرید کالا خرید زنان اثربخشی تبلیغات خرید مردان تمایل به خرید تبلیغات با استفاده از ورزش تبلیغات ورزشی کالاهای ورزشی |
چکیده |
مقدمه: شناسایی تفاوت تأثیر شیوههای تبلیغاتی، در ادراک و واکنشهای رفتاری خرید زنان و مردان، به موضوع مهمی در علم بازاریابی و صنعت تبلیغات تبدیل شده است. به این منظور هدف از این تحقیق، بررسی تفاوت تأثیر تبلیغات توسط زنان و مردان ورزشکار در میزان اشتیاق به خرید کالاهای ورزشی است. روش پژوهش: این تحقیق نیمهتجربی بوده و برای انجام آن از پرسشنامۀ استاندارد تجربه، اعتماد و جذابیت اشخاص نامدار اوهانیان (1990) و پرسشنامة اشتیاق به برند و محصول، زیچکوسکی (1985) استفاده شد. روایی پرسشنامهها توسط متخصصان و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ ( 90/0=α ) و ( 93/0=α ) تأیید شد. نمونۀ آماری 60 نفر از دانشجویان رشتۀ تربیت بدنی دانشگاه آزاد کرمانشاه بودند. دادهها با استفاده از آمار توصیفی جمعآوری و با استفاده از نرمافزار spss23و روشهای آماری تی نمونۀ وابسته و آزمون d کوهن تجزیهوتحلیل شد. یافتهها: استفاده از ورزشکاران مرد در تبلیغات ورزشی تأثیر مثبت بیشتری بر تمایل افراد به خرید دارد. همچنین زنان تحت تأثیر تبلیغات، نگرشها و تمایلات بیشتر تمایل به خرید کالاهای ورزشی قرار دارند. نتیجهگیری: تأثیر تبلیغات بر زنان و مردان متفاوت است، اما این تأثیر در گروه زنان بیشتر است، زیرا زنان شنوندۀ بهتری هستند و بیشتر در معرض تغییر دیدگاه ناشی از تأثیر تبلیغات قرار میگیرند. |
کد مقاله | 46491 |
تعداد بازدید | 48 |
|