• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در گرایش دانشجویان به ارزش‌های خانوادگی (مورد مطالعه: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان)
تعداد صفحات 32
نویسنده عیسی برقی - صمد عدلی‌پور - سیران پاپژ
مشخصات نشریه  علوم اجتماعی - دانشكده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد - علمی پژوهشی سال 19 شماره 4 پیاپی 42
تاریخ انتشار زمستان - 1401
محدوده صفحات 248-217
کلید واژه دانشجو  ارزش‌های خانوادگی  شبکه‌های اجتماعی  دانشگاه شهید مدنی آذربایجان  شبکه‌های اجتماعی مجازی  رسانه‌های جدید  میزان استفاده  میزان استفاده از رسانه  رسانه‌های اجتماعی  شبکه‌های مجازی  ارزش‌های پست مدرن خانوادگی  رسانه‌های مجازی  استفاده از رسانه  عضویت در شبکه‌های اجتماعی  ارزش‌های خانوادگی سنتی  ارزش‌های خانوادگی مدرن   استفاده از شبکه‌های اجتماعی  
چکیده جوانان به ویژه دانشجویان از جمله گروه‌هایی هستند که استفاده زیادی از رسانه‌های نوین همچون شبکه‌های اجتماعی مجازی دارند. این در حالی است که ورود و گسترش انواع شبکه‌های اجتماعی مجازی در بین افراد و خانواده‌های ایرانی، این نهاد اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و موجب تغییراتی در رفتار و گفتمان نسل جوان و نگرش آنها به ارزش‌های خانوادگی شده است. در این راستا، هدف نوشتار حاضر، مطالعه نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در گرایش دانشجویان به ارزش‌های خانوادگی (سنتی، مدرن و پست‌مدرن) است. پژوهش حاضر، از لحاظ هدف، کاربردی و نظر شیوا اجرا، پیمایشی و از نظر زمانی، مقطعی است. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی 1400-1401 تشکیل داده‌اند. حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر برآورد شده است. شیوه نمونه‌گیری، خوشه‌ای چندمرحله‌ای است. برای گردآوری داده‌های پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. فرضیه‌های پژوهش نیز با استفاده از آزمون‌های تفاوت میانگین و رگرسیون، مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که مدت زمان عضویت در شبکه‌های اجتماعی، میزان استفاده از شبکه‌های مجازی و میزان اعتماد کاربران به محتوای مطالب شبکه‌های اجتماعی مجازی با تضعیف گرایش دانشجویان به ارزش‌های خانوادگی سنتی، عاملی مهم در سوق یافتن دانشجویان به سمت ارزش‌های خانوادگی مدرن و پست‌مدرن هستند.

کد مقاله 46360
تعداد بازدید 69

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397