• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش عناصر آمیخته بازاریابی صورتی در تصمیم خرید لوازم آرایشی زنان
تعداد صفحات 14
نویسنده قاسم زارعی - وحیده ابراهیمی خراجو
مشخصات نشریه  روان‌شناسی فرهنگی زن (زن و فرهنگ سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اهواز پیاپی 54
تاریخ انتشار زمستان - 1401
محدوده صفحات 14-1
کلید واژه زن ایرانی  لوازم آرایش  تصمیم‌گیری خرید  مشتریان زن  خرید زنان  بازاریابی صورتی  
چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی نقش عناصر آمیخته بازاریابی صورتی در تصمیم خرید لوازم آرایشی زنان بود. جامعه پژوهش شامل کلیه زنان ایرانی خریدکننده لوازم آرایشی است. نمونه پژوهش مشتریان زن فروشگاه‌های مجازی لوازم آرایشی بود. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی است. برای گردآوری داده‌ها از روش کتابخانه‌ای استفاده شد. پس از مطالعه و بررسی یافته‌ها نتایج حاکی از آن بود که، بازاریابی صورتی فعالیتی است که برای زنان یا از سوی زنان انجام می‌شود. و شامل گروهی از فعالیت‌ها به نام عناصر آمیخته بازاریابی است که با توجه به نیازها، خواسته‌ها و روان زنان برای تأثیرگذاری بر نگرش‌ها و رفتارهای زنان فرموله می‌شود. بازاریابی صورتی برای سازمان‌هایی که از آن استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا در تصمیم‌گیری‌های خرید زنان که قشر عظیمی از خریداران را تشکیل می‌دهد تاثیر دارد. بازاریابی صورتی تنها به زنان به عنوان مشتری محدود نمی‌شود، بلکه به آنان به عنوان یک بازاریاب، زمانی که بر تصمیمات خرید مشتریان، تأثیر می‌گذارند هم مربوط است. بازاریابی صورتی به استفاده از رنگ صورتی در محصولات محدود نمی‌شود، بلکه شامل هر محصولی است که برای زنان ارسال می‌شود و می‌تواند هر رنگ دیگری را داشته باشد. هم‌چنین یکی از اساسی‌ترین اجزای آمیخته بازاریابی صورتی که بر تصمیمات خرید زنان تأثیر می‌گذارد، کانال‌ها و سایت‌های توزیع مستقیم، غیر مستقیم و الکترونیکی است. تبلیغات هم بر زنان تأثیر می‌گذارد چون در تبلیغات صورتی بر جنبه عاطفی و احساسات زنان توجه می‌شود. قیمت صورتی و توزیع صورتی محصولات در زمان و مکان مناسب از جمله عناصر تاثیر گذار در زنان است.

کد مقاله 46261
تعداد بازدید 46

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397