عنوان | تأثیر پدیده صخره شیشهای بر یادگیری مؤثر از تجربه و انتقال یادگیری با نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان زن |
تعداد صفحات | 24 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | توسعه مديريت منابع انساني و پشتيباني - دانشكده علوم و فنون اداري و پشتيباني سال 7 پیاپی 66 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1401 |
محدوده صفحات | 220-197 |
کلید واژه | زنان کارمند اداره آموزش و پرورش خودکارآمدی خراسان شمالی (استان) صخره شیشهای خودکارآمدی زنان یادگیری مؤثر از تجربه انتقال یادگیری |
چکیده |
زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر پدیده صخره شیشهای بر یادگیری مؤثر از تجربه و انتقال یادگیری با نقش میانجی خودکارآمدی کارکنان زن است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع تحلیلی است. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان زن ادارات آموزشوپرورش خراسان شمالی در سال 1397 به تعداد 111 نفر بود که بهصورت تمام شماری انتخاب شد. دادههـا بـا اسـتفاده از پرسشنامه گردآوری و با نرمافزارهای اسپیاساس و ایموس تجزیهوتحلیل شدند. یافتهها: ضریب مسیر بین متغیر پدیده صخره شیشهای و انتقال یادگیری و یادگیری مؤثر از تجربه در مدل اثر کامل، معنیدار است. میانجیگری برای متغیر خودکارآمدی در رابطه بین دو متغیر پدیده صخره شیشهای و انتقال یادگیری وجود دارد. مسیر غیرمستقیم پدیده صخره شیشهای، خودکارآمدی و انتقال یادگیری با توجه به ضریب مسیر 315/0- در سطح 05/0 معنادار است. متغیر خودکارآمدی نقش میانجی دارد، ضریب مسیر بین پدیده صخره شیشهای، انتقال یادگیری در حضور متغیر خودکارآمدی (217/0) و در سطح 05/0 معنیدار است، خودکارآمدی رابطه بین پدیده صخره شیشهای و انتقال یادگیری را بهصورت جزیی میانجیگری میکند. نتایج: یادگیری مؤثر از تجربه و انتقال یادگیری به محیط کار میتواند تضمینکننده بالا بردن کیفیت خدمات زنان باشد و از این طریق سبب معرفی بهتر توانمندیهای زنان در سازمان خواهد شد و بهتدریج سدهای نامریی پیشرفت را در خواهد نوردید. |
کد مقاله | 46202 |
تعداد بازدید | 107 |
|