• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان چارچوب‌سازی رسانه‌ای زنان ورزشکار در تصاویر خبری ورزشی (تحلیل محتوای سایت‌های یورو اسپرت، ورزش سه، اسپرتینگ نیوز، گلف نیوز و تیتان اسپرت)
تعداد صفحات 31
نویسنده مسعود تقی‌آبادی - عطیه پیرهادی
مشخصات نشریه  پژوهش‌های ارتباطی (پژوهش و سنجش سابق) - سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ايران سال 29 شماره 4 پیاپی 112
تاریخ انتشار زمستان - 1401
محدوده صفحات 187-157
کلید واژه ورزش  ورزش زنان  زنان ورزشکار  اخبار ورزشی  تحلیل محتوا  رسانه‌‌های ورزشی  المپیک  المپیک 2020 توکیو  عکس خبری  چارچوب‌سازی  سایت ورزشی  عکس زنان  عکس ورزشی  یورو اسپرت  ورزش سه  اسپرتینگ نیوز  گلف نیوز  تیتان اسپرت  
چکیده در پژوهش حاضر، نحوه چارچوب‌سازی رسانه‌ای زنان و نژاد در عکس‌های خبری ورزشی در رسانه‌های آنلاین ورزشی بررسی شده است. تا به این پرسش پاسخ داده شود که آیا عکس‌های زنان در سایت‌های مختلف ورزشی، گفتمان و نشانه‌ای خاص را مبتنی بر ایدئولوژی مردسالار و نژادی، بازتولید و چارچوب‌سازی می‌کنند یا دیدگاه‌های مختلف، به بازنمایی زنان با محوریت نژاد در عکس‌های ورزشی خود می‌پردازند. برای این منظور با استفاده از روش نمونه‌گیری غیر احتمالی هدفمند عکس‌های زنان ورزشکار در المپیک سال 2020 در سایت‌های یورو اسپرت، ورزش سه، اسپرتینگ نیوز، گلف نیوز و تیتان اسپرت، بررسی و در مجموع 646 عکس به روش تحلیل محتوا کدگذاری شده‌اند تا با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گیرند. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که بین وب‌سایت‌های ورزشی و موضوع عکس، نقش زنان، نژاد و نوع ورزش رابطه معنادار وجود دارد همچنین بین موضوع عکس و نقش زنان، نژاد و نقش زنان و نژاد و موضوع عکس با اطمینان 99 درصد رابطه معنادار دیده می‌شود. عکس‌های منتشر شده حاکی از آنند که چارچوب خبری زنان در رسانه‌های ورزشی به‌صورتی ساخته می‌شود که با نقش‌های کلیشه‌ای فرهنگی که به‌منظور باز شکل‌گیری نقش‌های جنسی سنتی به کار می‌رود، هماهنگی دارد ضمن اینکه «ناچیزانگاری» زنان نیز در خط‌مشی رسانه‌های ورزشی در سرتاسر جهان ‌دیده می‌شود.

کد مقاله 46170
تعداد بازدید 62

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397