ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان فرهنگ مصرفي: هواهاي نفساني جوانان و زنان در جامعه مصرفي
تعداد صفحات 25
نویسنده علی اصغر سعیدی
مشخصات نشریه  مطالعات فرهنگ ارتباطات (مصوب وزارت علوم) شماره 9
تاریخ انتشار بهار - 1383
زبان فارسی
کلید واژه فرهنگ مصرفی  زن در جامعه مصرفی  جامعه مصرفی  
موضوع زن و اقتصاد / مشاركت اقتصادي زنان     زن و سبک زندگي / خانواده و سبک زندگي    
چکیده هدف اين مقاله، بررسي نظري هواهاي نفساني زنان و جوانان در «جامعه مصرفي» است.\r\n\r\nجامعه مصرفي بخش مهمي از فرهنگ مصرفي زنان و جوانان را شكل مي‌دهد. آن‌ها به منزله مصرف كنندگان مؤثر جامعه مصرفي، معناي كالاها را مشخص و برخي روندهاي مصرفي را تعيين مي‌كنند. اين مقاله، نخست با بررسي ويژگي‌هاي و پيامدهاي جامعه مصرفي، نقش و جايگاه زنان و جوانان را توصيف و تحليل مي‌كند. جوانان با مصرف،‌ مقوله‌هاي جديدي را وارد جامعه مصرفي مي‌كنند،‌ فهم و قضاوت زيباشناختي خاص خود را به جامعه مصرفي تحميل مي‌كنند؛ با تركيب مقوله‌ها و عناصر مصرفي از جمله خريد كردن، لباس پوشيدن و مد مفاهيم جديدي خلق مي‌كنند و با مصرف خود، موقعيت اجتماعي و شخصي و سبك زندگي خود را رقم مي‌زنند؛ ضمن آنكه به اين جامعه عشق مي‌ورزند و در فضاهاي خريد، لذت‌جويانه مصرف و گردش مي‌كنند. در فرهنگ مصرفي، هواهاي نفساني محور حوزه‌هاي خريد هستند و زنان، بيشتر اين فضاهاي رو به گسترش را اشغال كرده‌اند.

کد مقاله 4590
تعداد بازدید 1080

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397