• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش واسطه‌ای ابرازگری عاطفی در رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو با خیانت اینترنتی در دانشجویان پرستاری
تعداد صفحات 17
نویسنده سولماز رسول‌زاده نمینی - جمال صادقی
مشخصات نشریه  طب انتظامي شماره 1 پیاپی 41
تاریخ انتشار 1401
محدوده صفحات 17-1
کلید واژه شخصیت  دانشجویان متأهل  عوامل شخصیتی  دانشجویان پرستاری  عوامل عاطفی  عاطفه  دانشجویان زن متأهل  پنج عامل شخصیت  خیانت  خیانت خانوادگی  گرایش به خیانت  خیانت اینترنتی  ابعاد شخصیتی هگزاکو  ابرازگری عاطفی  دانشگاه بابل  
چکیده اهداف: مطابق رویکردهای شناختی-رفتاری در مسائل مرتبط با خانواده، عوامل شخصیتی و عاطفی در نوع گرایش به خیانت زوجین نقش بسزایی دارند. این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطه‌ای ابرازگری عاطفی در رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو با خیانت اینترنتی در دانشجویان انجام شد.
مواد و روش‌ها: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی مبتنی بر مدل‌یابی ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش، تمامی 324 دانشجوی دختر متأهل در دانشکده پرستاری دانشگاه بابل در سال تحصیلی 1401- 1400 بود. 250 نمونه به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. از پرسش‌نامه خیانت اینترنتی (IIQ)، پرسش‌نامه ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو (HEXACO) و پرسش‌نامه ابرازگری عاطفی کینگ و امونز (EEQ) برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. جهت تحلیل نتایج از روش همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با نرم‌افزار SPSS 18 و AMOS 23 استفاده شد.
یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو و ابرازگری عاطفی بر خیانت اینترنتی به ترتیب دارای اثر مستقیم 0/309- و 0/265- بودند. اثر غیرمستقیم ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو با نقش واسطه‌ای ابرازگری عاطفی بر خیانت اینترنتی برابر با 0/46- بود. با توجه به مقادیر به‌دست‌آمده از شاخص‌های برازش، مدل پژوهش تأیید شد و در مجموع 39 درصد از خیانت اینترنتی توسط متغیرهای ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو و ابرازگری عاطفی قابل تبیین بود.
نتیجه‌گیری: ابرازگری عاطفی می‌تواند در رابطه بین ویژگی‌های شخصیتی هگزاکو با خیانت اینترنتی در دانشجویان به صورت منفی و معنا‌داری واسطه باشد.

کد مقاله 45846
تعداد بازدید 56

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397