عنوان | اثربخشی آموزش مبتنی بر هوش جنسی بر عملکرد نعوظی و سازگاری زناشویی مرد |
تعداد صفحات | 10 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | رويش روانشناسي - انجمن روانشناسي باليني كودك و نوجوان سال 11 شماره 10 پیاپی 79 |
تاریخ انتشار | دى - 1401 |
محدوده صفحات | 170-161 |
کلید واژه | اختلالات جنسی اختلال عملکرد جنسی نعوظ عملکرد جنسی مشکلات جنسی مردان سازگاری زناشویی مردان متأهل عملکرد جنسی مردان نقده (شهرستان) هوش جنسی مردان مراجعه کننده به مراکز مشاوره آموزش هوش جنسی |
چکیده |
مطالعه حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش هوش جنسی بر عملکرد نعوظی و سازگاری زناشویی مردان انجام شد. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل با دوره پیگیری یک ماهه بود. جامعه آماری شامل کلیه مردان متاهل با علائم اختلال جنسی بودند که در سال 1399 به مراکز مشاوره شهرستان نقده مراجعه کرده بودند که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند، 40 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفری جایگذاری شدند. در این پژوهش گروه آزمایش آموزش هوش جنسی در قالب 9 جلسه 45 دقیقه ای هر هفته دو جلسه را دریافت کردند. همچنین شرکت کنندگان قبل و پس از اجرای آموزش، شاخص بین المللی عملکرد نعوظی (IIEF، روزن و همکاران، 1999) و مقیاس سازگاری زناشویی (DAS گراهام اسپانیر، 1976) را تکمیل نمودند. نتایج تحلیل واریانس مختلط با اندازه گیری مکرر نشان داد که آموزش هوش جنسی بر عملکرد جنسی (001/0 p = ، 359/ + 172 F = ) و سازگاری زناشویی (001/0 p = ،690/130 F =) اثر داشته و این تأثیر در دوره پیگیری پایدار مانده است. باتوجه به یافته های پژوهش حاضر به نظر می رسد که باید به نقش دوره های هوش جنسی بر کاهش اختلال عملکرد نعوظی و افزایش سازگاری زناشویی مردان توجه کرد. |
کد مقاله | 45832 |
تعداد بازدید | 29 |
|