• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان اثربخشی درمان متمرکز بر شفقت بر اضطراب ناشی از جدایی عاشقانه: بررسی موردی
تعداد صفحات 9
نویسنده مینا سلطانی - مریم فاتحی‌زاده
مشخصات نشریه  اصول بهداشت روانی - دانشگاه علوم پزشكی مشهد - علمی پژوهشی سال 24 شماره 4
تاریخ انتشار مرداد و شهریور - 1401
محدوده صفحات 279-271
زبان انگلیسی
کلید واژه دختران اصفهان  اضطراب  دختران جوان  اصفهان  روابط عاشقانه  درمان متمرکز بر شفقت (CFT)  شفقت  قطع رابطه عاشقانه  جدایی عاشقانه  شکست رابطه  
چکیده مقدمه: هدف از این مطالعه بررسی تأثیر درمان متمرکز بر شفقت (CFT) بر اضطراب ناشی از جدایی عاشقانه در دختران جوان بود.
روش کار: در این مطالعه که در سال 1400 در شهر اصفهان انجام شد، سه شرکت‌کننده زن با تجربه قطع رابطه عاشقانه به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. آن ها تحت درمان انفرادی متمرکز بر شفقت طی هشت جلسه 90 دقیقه ای قرار گرفتند. شرکت کنندگان پرسشنامه اضطراب بک (BAI)، پرسشنامه ترومای عشق (LTI) و پرسشنامه شخصیت چند بعدی مینه سوتا (MMPI 2-RF) را تکمیل کردند. داده ها با شاخص تغییر پایه، نقشه برداری بصری و فرمول درصد بازیابی تجزیه و تحلیل شدند.
یافته‌ها: در مرحله بعد از درمان و پیگیری، میزان بهبودی متغیر اضطراب در شرکت‌کننده اول 53 و 58 درصد، در مرحله دوم 63 و 75 درصد و در شرکت‌کننده سوم 36 و 18 درصد بود. به ترتیب. بنابراین، میزان بهبودی کلی برای هر سه شرکت‌کننده 50 درصد بود که نشان‌دهنده موفقیت درمان است.
نتیجه‌گیری: می‌توان نتیجه گرفت که درمان متمرکز بر شفقت، سیستم کمک رسانی را که با احساس آرامش، رضایت و امنیت همراه است، تقویت می‌کند و به افراد کمک می‌کند تا به موقع آرام شوند و مکالمه درونی خود را سرکوب کنند. خصومت به گرمی و دوستی تبدیل می شود و همه این عوامل باعث کاهش اضطراب افراد می شود.

کد مقاله 45521
تعداد بازدید 54

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397