عنوان | نقش زنان تأثیرگذار ایرانی از بابت خیانت، خونسردی و اهداف برندها در رسانههای اجتماعی |
تعداد صفحات | 15 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | روانشناسی فرهنگی زن (زن و فرهنگ سابق) سال 14 پیاپی 51 |
تاریخ انتشار | بهار - 1401 |
محدوده صفحات | 29-15 |
کلید واژه | زن ایرانی شبکههای اجتماعی خیانت شبکههای اجتماعی مجازی رسانههای اجتماعی اینستاگرام رسانههای مجازی خیانت زنان فعالیت در اینستاگرام وفاداری به برند نگرش به برند برند زنان فعال اینستاگرامر اینستاگرام فارسی فعال بودن در شبکههای اجتماعی زنان تأثیرگذار خونسردی اهداف برندها |
چکیده |
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش زنان تأثیرگذار ایرانی از بابت خیانت، خونسردی و اهداف برندها در رسانههای اجتماعی بود. جامعه پژوهش شامل کلیه زنان تأثیرگذار ایرانی رسانههای اجتماعی است. نمونه پژوهش زنان تأثیرگذار فعال در رسانه اجتماعی اینستاگرام بود. طرح پژوهش توصیفی-تحلیلی است. برای گردآوری دادهها از روش کتابخانهای استفاده شد. پس از مطالعه و بررسی یافتهها، نتایج حاکی از آن بود که زنان تأثیرگذار در رسانههای اجتماعی، تأثیری مثبت بر مخاطبان صفحاتشان مخصوصاً دختران جوان میگذارند. آنها به عنوان افرادی مطلوب و متخصص شناخته میشوند. همچنین خونسردی و خیانت زنان تأثیرگذار بر روابط فرااجتماعی، نگرش و اعتماد به برند تاثیر دارد. خیانت زنان تأثیرگذار باعث ایجاد نگرش منفی نسبت به برند میگردد. بدین ترتیب آنان لازم میدانند تا در شبکههای اجتماعی گوناگون حضور داشته باشند. فرهنگ و ادبیات کاربران هر شبکه را بشناسند و با توجه به آن محتوا تولید کنند و رابطهای دوستانه با مخاطب بسازند. همینطور تأثیرگذاران زن خونسرد با جذابیت ظاهری که دارند توان اثرگذاری بیشتری بر ادراکات مصرفکنندگان داشته و میتوانند نگرش مثبتی را در دنبالکنندگان نسبت به برند ایجاد کنند. زنان تاثیرگذار سعی میکنند تا با بهبود سطح اطلاعات خود بتوانند تکنیکها و فنون معتبر و مرتبط را برای تبلیغات برند خود به کار گیرند. و نهایتا در دنبالکنندگان ازخود ذهنیتی ایجاد میکنند تا آنان را با خصوصیاتی چون با اصالت، پرانرژی، جذاب، خارقالعاده، موقعیت بالا و محبوب بشناسند. |
کد مقاله | 45398 |
تعداد بازدید | 74 |
|