عنوان | طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر اساس دیدگاه خبرگان زنان |
تعداد صفحات | 21 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | زن و مطالعات خانواده - مصوب دانشگاه آزاد سال 15 پیاپی 56 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1401 |
محدوده صفحات | 165-145 |
کلید واژه | علوم اجتماعی دوره متوسطه دروس علوم اجتماعی دوره متوسطه اعتباریابی برنامههای درسی طراحی الگو برنامه درسی مقطع متوسطه الگوی برنامه درسی روش سازندهگرایی درس علوم اجتماعی اعتباربخشی |
چکیده |
درس جامعه شناسی موجباتی را فراهم می آورد تا دانش آموزان به مثابه بخشی از جوانان جامعه، قادر باشند دانش لازم برای شناخت جامعه را کسب نموده، مهارت های اجتماعی در خصوص سازگاری با زندگی اجتماعی و مراحل مختلف زندگی را فراگیرند و چگونگی تحلیل بینش جامعه شناختی را فراگیرند. هدف تحقیق، تدوین و اعتباریابی الگوی برنامه درسی علوم اجتماعی دوره متوسطه بر اساس رویکرد سازنده گرایی می باشد. از نظر نوع پژوهش، پژوهش کاربردی و از نظر روش، پیمایش می باشد. جهت طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی، داده ها به شیوه اسنادی جمع آوری شده است. جامعه و نمونه آماری زنان متخصص برنامه درسی، دبیران و سرگروه های آموزشی علوم اجتماعی بودند که به صورت هدفمند انتخاب شده بودند. تجزیه و تحلیل داده های مربوط به طراحی و اعتباریابی الگو به دو شیوه کمی (آماری) و کیفی (تفسیری) صورت گرفته است. و در نهایت بر اساس رویکرد سازنده گرایی، الگوئی طراحی شد و با استفاده ازروش مصاحبه اعتباریابی شد و 6/82 درصد مصاحبه شوندگان با میانگین نمره 11/4، الگوی ارائه شده را متناسب ارزیابی کردند. |
کد مقاله | 45365 |
تعداد بازدید | 63 |
|