ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفه‌ای زنان در ایران
تعداد صفحات 20
نویسنده شهره صادقی - نصراله سجادی - حسین رجبی نوش آبادی - مجید جلالی فراهانی
مشخصات نشریه  مطالعات راهبردی ورزش و جوانان سال 21 پیاپی 57
تاریخ انتشار پائیز - 1401
محدوده صفحات 394-375
کلید واژه زن مسلمان  زن ایرانی  ورزش  ایران  ورزش زنان  بازاریابی ورزشی  بازاریابی ورزشی بانوان  ورزش حرفه‌ای  موانع ورزشی  موانع بازاریابی  
چکیده اهمیت و ضرورت ورزش بانوان و گسترش حضور آنان در رویدادهای ملی و بین­ المللی، توجه به بازاریابی ورزشی به عنوان مهمترین اصل در جذب حامیان مالی ضروری به نظر می­ رسد. هدف از این پژوهش شناسایی موانع بازاریابی ورزش حرفه­ ای زنان ایران بود. تحقیق از نوع کاربردی، با روش کیفی و بر مبنای نظریه زمینه­ ای انجام گرفت. برای جمع­ آوری داده­ ها از مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. جامعه آماری پژوهش را مدیران و صاحبنظران ورزش کشور تشکیل دادند. حجم نمونه در این رویکرد در حین کار مشخص می­ شود که در این تحقیق تعداد 14 مصاحبه انجام گرفت. برای انجام سه مرحله کدگذاری و تحلیل داده­ ها از نرم افزار مکس کیو دا پرو 12.3 استفاده شد. تعداد 100 کد باز و 11 مفهوم اصلی شناسایی شد که در نهایت در 6 مقوله کلی طبقه­ بندی شد. این مقولات شامل: موانع فرهنگی- اجتماعی، اندیشه­ های حکومتی، موانع حقوقی- قانونی و عرفی، موانع مدیریتی و سازمانی، پوشش رسانه­ ای و ضعف در سیستم بازاریابی ورزش بود. راهکارهای ارائه شده نشان داد استفاده از الگوی بازاریابی علمی و تخصصی بومی شده و متناسب با محیط ورزش حرفه­ ای زنان کشور لازم به نظر می­ رسد.

کد مقاله 45269
تعداد بازدید 136

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397