عنوان | تحلیل موقعیت راهبردی بازاریابی باشگاههای آمادگی جسمانی بانوان شهر تهران (مورد مطالعه باشگاه حجاب) |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مدیریت ورزشی (حرکت) - دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی سال 14 شماره 3 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1401 |
محدوده صفحات | 88-71 |
کلید واژه | ورزش ورزش زنان تهران بازاریابی آمادگی جسمانی باشگاههای ورزشی خصوصی باشگاههای ورزشی بازاریابی ورزشی بازاریابی ورزشی بانوان محیط ورزشی فضاهای ورزشی بازاریابی راهبردی باشگاه ورزشی حجاب تهران خدمات بازاریابی |
چکیده |
مقدمه: هدف از این پژوهش تحلیل بازاریابی راهبردی باشگاههای آمادگی جسمانی بانوان شهر تهران بود. روش پژوهش: روش تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی انتخاب شد. جامعة آماری شامل استادان مدیریت و بازاریابی ورزشی، مدیران و صاحبنظران باشگاههای ورزشی بود. نمونة آماری به روش قضاوتی و به تعداد 43 نفر انتخاب شد. ابزار پژوهش شامل مطالعة کتابخانهای، مصاحبه، پرسشنامه و دلفی بود. روایی محتوایی ابزارها با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ ارزیابی و تأیید شد. یافتهها: از روش سوات بهمنظور تحلیل یافتهها استفاده شد. 57 مؤلفة راهبردی شناساییشده شامل قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدها بودند. این مؤلفهها در هفت منظر؛ خدمات بازاریابی و اطلاعات بازار، فضای کسبوکار ورزشی، تغییرات محیط تجاری، تغییرات محیط ورزش، قابلیت مدیریت بازاریابی باشگاه، توانمندی در منابع و سیستم و تعامل با مشتریان و بازار چارچوببندی شدند. بیشترین مؤلفهها مربوط به منظر توانمندی در منابع و فرایندها و خدمات بازاریابی و اطلاعات بازار (11 مؤلفه) و بخش تهدیدها (15 مؤلفه) بود. نتیجهگیری: ماتریس ارزیابی نشان داد که موقعیت راهبردی در حوزة ثبات (نزدیک به رشد) قرار گرفت. این موقعیت شناسایی نشان از این دارد که با وجود مشکلات مختلف، سیستم بازاریابی راهبردی باشگاههای آمادگی جسمانی نیازمند رسیدن به پایداری نسبی و قرار گرفتن در مسیر رشد است. |
کد مقاله | 45063 |
تعداد بازدید | 72 |
|