عنوان | برندسازی فوتبال بانوان در سطح آسیا و ارائه الگو |
تعداد صفحات | 17 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مدیریت ورزشی (حرکت) - دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران - علمی پژوهشی سال 14 شماره 2 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1401 |
محدوده صفحات | 271-255 |
کلید واژه | الگو آسیا فوتبال زنان برندسازی توسعه فوتبال فوتبال |
چکیده |
مقدمه: هدف از این پژوهش برندسازی فوتبال بانوان در سطح آسیا و ارائۀ الگو بود. روش تحقیق کیفی بود. روش پژوهش: روش تحقیق کیفی بود. جامعۀ آماری پژوهش استادان و خبرگان رشتۀ ورزشی فوتبال بودند. نمونهگیری به روش هدفمند بود. ابزار تحقیق مصاحبه بود که از 15 نفر بهعمل آمد. روایی ابزار پژوهش (مصاحبه)، توسط مصاحبهشوندگان و سپس استادان متخصص، بررسی و تأیید شد و برای سنجش پایایی از روش توافق درونموضوعی استفاده شد که مطابق این روش مقدار پایایی برابر با 90/0 بود. بر این اساس پایایی آزمون نیز تأیید شد. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش نظریة برخاسته از دادهها استفاده شد. یافته ها: یافتههای حاصل از مصاحبههای نیمهساختاریافته نشان داد که 11 مقولۀ اثر میتواند بهعنوان شاخصهای برندسازی فوتبال بانوان در سطح آسیا مورد نظر واقع شود. این 11 مقوله خود شامل 35 مفهوم و 176 عامل یا کد باز است. نتیجه گیری: بر اساس یافتههای این پژوهش نتیجه میگیریم که مدیران و مسئولان باید با توجه به شاخصهای شناساییشده اقدامهای لازم را برای توسعه و پیشرفت فوتبال بانوان بهکار گیرند و در جهت رفع چالشها و مشکلات پیشرو قدم بردارند. |
کد مقاله | 45061 |
تعداد بازدید | 117 |
|