• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شبکه روابط اجتماعی زوج‌ها و احساس امنیت (با تأکید بر نقش متغیر میانجی کارکرد روابط زوج‌ها) در بین شهروندان تهرانی
تعداد صفحات 28
نویسنده مهری سیاه چشم هرزندی - حسین دهقان - عبدالرضا ادهمی
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 19
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1401
محدوده صفحات 598-571
کلید واژه امنیت اجتماعی  روابط زوجین  روابط اجتماعی  احساس امنیت  تهران  شبکه روابط اجتماعی  شهروندان تهرانی  روابط اجتماعی زوجین  کارکرد روابط زوجین  
چکیده زمینه و هدف: بررسی حس امنیت در جامعه امروزی را می‌توان از کوچک‌ترین گروه‌ اجتماعی چون زوج‌ها آغاز نمود؛ بر اساس دیدگاه شبکه، پیوندها و روابط اجتماعی نوعی سرمایه محسوب می‌شود که زوج‌ها می‌توانند با تکیه بر آن میزانی از احساس امنیت را در جامعه کسب کنند. هدف اصلی این مطالعه شناسایی شبکه روابط اجتماعی زوج‌ها و احساس امنیت اجتماعی است.
روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف یک پژوهش کاربردی، از منظر روش گردآوری داده‌ها یک مطالعه آمیخته (کیفی و کمی)، از منظر نوع تحقیق توصیفی-پیمایشی و از نظر زمان یک بررسی مقطعی می‌باشد که در سال 1400 و در شهر تهران انجام شده است. ابزارهای مورد استفاده مورد استفاده مصاحبه نامه نیمه ساختار یافته و پرسشنامه می‌باشد با توجه به ماهیت پژوهش برای انتخاب نمونه در بخش کیفی، از شیوه نمونه گیری هدفمند یا قضاوتی و در روش کمی از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است.
یافته‌ها: با استفاده از داده‌های بدست آمده از تحلیل محتوای کیفی، متغیرهای روابط زوجین و کارکرد روابط زوجین به عنوان شبکه‌ روابط اجتماعی زوج ها استخراج و شناسایی شده‌اند که در بخش کمی، 53/. درصد از تغییرات شبکه روابط زوجین توسط متغیرهای روابط زوج‌ها و کارکردهای روابط تبیین می‌شود، همچنین با توجه به مقدار قدر مطلق آزمون سوبل که کمتر از 96/1 می‌باشد می‌توان با اطمینان 95 درصد بیان کرد روابط بین زوجین از مسیر کارکرد ساختی و کارکرد تعاملی بر احساس امنیت اثرگذار است.

کد مقاله 44923
تعداد بازدید 35

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397