• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل در پیش بینی طلاق عاطفی و آمادگی طلاق زنان متأهل شهر قاین
تعداد صفحات 18
نویسنده احمد موحد - زهره عباسی - راضیه تقی زاده - فاطمه دری - فاطمه طاقتی
مشخصات نشریه  زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی پیاپی 51
تاریخ انتشار پائیز - 1401
محدوده صفحات 132-115
زبان فارسی
کلید واژه زنان متأهل  مدیریت زمان  روابط اجتماعی  خودکنترلی  طلاق عاطفی  شبکه‌های اجتماعی  فضای مجازی  طلاق  قاین (شهرستان)  شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های مجازی  وابستگی به شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های اجتماعی موبایلی  عملکرد فردی  پیش بینی طلاق  اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی   استفاده از شبکه‌های اجتماعی  وابستگی به شبکه‌های اجتماعی  آمادگی طلاق  
چکیده مقدمه و هدف: ﮔﺴﺘﺮش ﺷﺒﻜﻪﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ و اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺴﺘﺮده از آنﻫﺎ ﺗﻮﺳﻂ زوﺟﻴﻦ، ﺗﺄﺛﻴﺮات ﻣﻬﻤﻲ ﺑﺮ ﺟﻨﺒﻪﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ زﻧﺪﮔﻲ آﻧﺎن داﺷﺘﻪ اﺳﺖ. هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل در پیش‌بینی طلاق‌ عاطفی و آمادگی‌ طلاق زنان متأهل شهر قاین بود.
مواد و روش‌ها: این پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش، کلیه زنان متأهل شهر قاین بودند که از میان آنها 200 زن به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. پژوهش به طور هدفمند بر روی داده‌های جمع آوری شده از پرسشنامه اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل با پایایی 93/0، پرسشنامه طلاق‌ عاطفی با پایایی 94/0 و پرسشنامه آمادگی‌ طلاق با پایایی 91/0 انجام و نتایج به کمک نرم‌افزار Spss23 و با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون تحلیل گردید.
یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد بین نمرات ابعاد اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل (عملکرد فردی، مدیریت‌ زمان، خودکنترلی و روابط اجتماعی) با طلاق‌ عاطفی و آمادگی‌ طلاق رابطه مثبت و معنی‌داری وجود دارد. و از بین ابعاد اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر موبایل (عملکرد فردی، مدیریت‌ زمان، خودکنترلی و روابط اجتماعی)، دو بعد عملکرد فردی و خودکنترلی توان پیش‌بینی طلاق‌ عاطفی و بعد خودکنترلی توان پیش‌بینی آمادگی‌ طلاق را دارد.
بحث و نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج پژوهش بایستی زوجین را به استفاده درست و به اندازه از شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی برای افزایش رضایت زناشویی تشویق کنیم و آنها را از خطرات و تهدیدهای شبکه اجتماعی و دنیای مجازی آگاه کنیم و شبکه‌های اجتماعی سالم و علمی را ایجاد و راه اندازی کنیم.

کد مقاله 44535
تعداد بازدید 56

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397