عنوان | نقش خانواده، مدرسه، همسالان و رسانه هاي گروهي در رفتارهاي انحرافي نوجوانان پسر |
تعداد صفحات | 30 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | پژوهش در برنامهريزي درسي (دانش و پژوهش در علوم تربیتی سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان - با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران - علمی پژوهشی شماره 11 و 12 |
تاریخ انتشار | بهار و تابستان - 1381 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | نقش خانواده در تربیت فرزند رابطه والد فرزند |
موضوع | خانواده/ اركان خانواده / ساختار خانواده |
چکیده |
اين مقاله بر اساس يك مطالعه خود ـ گزارشي از 474 دانشآموز پسر دبيرستاني در مشهد، توان متغيرهاي انتخابي از خانواده، مدرسه، همسالان و رسانههاي گروهي را در پيشبيني رفتارهاي انحرافي نوجوانان را مورد مطالعه قرار داد نتايج حاصل از رگرسيون چند متغيره نشان داد معادله مركب از رفتار انحرافي همسالان، ميزان در معرض رسانهها بودن، رفتارهاي انحرافي والدين، عدم تأييد رفتارهاي انحرافي از طرف همسالان، ارزيابي منفي والدين و ارزيابي منفي معلمان بيشترين مقدار از واريانس انحرافي نوجوانان را تبيين ميكند. |
کد مقاله | 4414 |
تعداد بازدید | 1068 |
|