عنوان | بررسي ميزان تأثير آموزش خانواده بر تغيير رفتار والدين نسبت به فرزندان خود در دوره راهنمايي و متوسطه شهرستان شهرضا |
تعداد صفحات | 22 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | فصلنامه تعلیم و تربیت - وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران - علمی پژوهشی پیاپی 68 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1380 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | رفتار والدین با فرزندان آموزش خانواده تربیت فرزندان رابطه والد فرزند تأثیر آموزش خانواده بر تغییر رفتار والدین نسبت به فرزندان |
موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش تربيت در خانواده |
چکیده |
خانواده کوچک ترين اما اساسي ترين واحد اجتماعي و اثر بخش ترين عامل تربيت است.\r\nدر نظام آموزش و پرورش کشور در طول سال تحصيلي برنامه هاي آموزشي با عنوان«آموزش خانواده» براي اولياي دانش آموزان اجرا مي شود.هدف اصلي اين برنامه ها اصلاح ،بهبود يا تغيير نگرش ها و باورهاي والدين نسبت به مسائل و شيوه هاي تربيتي فرزندان و در نتيجه ،ايجاد هماهنگي و همکاري بيش تر بين خانه و مدرسه است.\r\nبه منظور سنجش ميزان تأثير برنامه هاي آموزش خانواده بر تغيير رفتار والدين نسبت به فرزندان خود،نويسنده مقاله تعداد 120 نفر از والدين دانش آموزان دوره هاي راهنمايي تحصيلي و متوسطه ي شهرستان شهرضت از تئابع اصفهان را مورد بررسي قرار داده است.\r\nنتايج تحقيق حاکي از اين است که بين آموزش خانوده و ارتقاي آگاهي ها و دانسته هاي تربيتي والدين،بهبود راهنمايي تحصيلي ،هدايت ديني و اخلاقي فرزندان وشيوه هاي مناسب روابط خانودگي،رابطه معناداري وجود دارد. به عبارت ديگر،تأثير آموزش خانواده بر تغيير رفتار والدين نسبت به فرزندان خود در بين تفاوت دانش آموزان دوره ي راهنمايي تحصيلي کم تر و در بين والدين دانش آموزان دوره ي متوسطه بيش تر است. |
کد مقاله | 4404 |
تعداد بازدید | 2062 |
|