| عنوان | بررسي عوامل مؤثر در نا برابري هاي آموزشي در دوره آموزش عمومي به منظور ارائه مدلي نظري براي آموزش دختران |
| تعداد صفحات | 14 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | تعلیم و تربیت پیاپی 68 |
| تاریخ انتشار | زمستان - 1380 |
| محدوده صفحات | 58-45 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | آموزش دختران تفاوت دختر و پسر در آموزش |
| موضوع | زن و آموزش / جنسيت و آموزش / خانواده و آموزش |
| چکیده |
محور اصلي اين پژوهش، بررسي موضوع نابرابريهاي آموزشي و شناسايي عوامل مؤثر در ايجاد اين نابرابريهاست. زيرا دستيابي به فرصتهاي عادلانه آموزشي بين دختران و پسران از شاخصهاي توسعه انساني به شمار ميرود. به همين منظور اين تحقيق در بين دانشآموزان شش استان كشور انجام شده و نتايج آن حاكي از وجود نابرابري بيشتر در زمينه دستيابي به فرصتهاي آموزشي در مورد دختران ميباشد. |
| کد مقاله | 4391 |
| تعداد بازدید | 1191 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...