• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان مهمترین عوامل موفقیت مدیران زن در سازمان آموزش و پرورش شهر شیراز
تعداد صفحات 18
نویسنده الهام بچه سقا - مهرداد احمدی - سید محمدحسین کمانی
مشخصات نشریه  زن و جامعه (جامعه‌شناسی زنان سابق) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت - علمی پژوهشی پیاپی 50
تاریخ انتشار تابستان - 1401
محدوده صفحات 50-33
زبان فارسی
کلید واژه عوامل درون سازمانی  زنان شیراز  زنان و پست مدیریت  پست‌های مدیریتی  مدیران زن  مدیران زن شیراز  زنان و مشاغل مدیریتی  عوامل اجتماعی  موفقیت شغلی  مدیریت زنان  مشاغل مدیریتی  عوامل خانوادگی  مدیریت آموزش و پرورش  موفقیت زنان  عوامل محیطی  شیراز  سازمان آموزش و پرورش  عوامل فردی  زنان در مدیریت  زن در مناصب مدیریتی  عوامل سیاسی  عوامل کلیدی موفقیت  مدیریت سازمانی  موفقیت شغلی زنان  زنان شاغل در آموزش و پرورش  مدیران آموزش و پرورش  مدیران سازمانی  عوامل برون سازمانی  مهارت‌های مدیریتی  زنان موفق  فراترکیب  مناصب مدیریتی  موفقیت موفق زنان  
چکیده مقدمه و هدف: به طور کلی امروزه حضور و مدیریت موفق زنان یکی از راه‌های رشد، توسعه و موفقیت سازمان‌ها است. به همین جهت بررسی عوامل موثر بر مدیریت موفق زنان از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. لذا هدف اصلی مطالعه حاضر بررسی و شناسایی عوامل موفقیت مدیریت زنان درسازمان آموزش و پرورش شهر شیراز با استفاده از روش فراترکیب است.
مواد و روش‌ها: جامعه آماری بخش فراترکیب شامل مقالات دوره زمانی سال 1380 تا سال 1397 با موضوع موفقیت زنان است که تعداد 80 مقاله با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده گردید. در پایان نتایج بررسی 80 مقاله از 330 مقاله مرتبط با موضوع عوامل موثر بر موفقیت مدیریتی زنان با استفاده از روش فراترکیب در 152کد، 44 مفهوم یا واحد معنایی و 4 طبقه گروه‌بندی و شناسایی گردید و بر اسـاس این عوامل مدل یکپارچـه نهایی ارایه و اعتبارسنجی شد و درنهایت، طبقه‌ها در قالب دو درونمایة عوامل و الزامات برون سازمانی و عوامل و الزامات درون سازمانی گنجانده شدند.
یافته‌ها: براساس یافته‌های این تحقیق، مهمترین عوامل موثر بر موفقیت زنان به دو دسته عوامل برون سازمانی و درون سازمانی تقسیم می‌شوند، که الزمات برون سازمانی در سطح کلان و مبانی و الزمات درون سازمانی در سطح خرد مطرح‌اند.
بحث و نتیجه‌گیری: در الزمات برون سازمانی عوامل مختلفی نظیر عوامل محیطی، عوامل فردی و عوامل خانوادگی در موفقیت زنان در آموزش و پرورش موثر می باشد.

کد مقاله 44063
تعداد بازدید 46

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397