• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان شناسایی و رتبه بندی دلایل گرایش زنان به بدحجابی از دیدگاه پرستاران مراکز درمانی شهرستان نهاوند (مطالعه موردی بیمارستان علیمرادیان نهاوند)
تعداد صفحات 23
نویسنده اژدر شمخانی - محمدصادق جوشقانی - حمیدرضا مرادی رستگار - مهران رشیدی
مشخصات نشریه  مطالعات فرهنگی پلیس سال 4 شماره 1 پیاپی 12
تاریخ انتشار بهار - 1396
محدوده صفحات 113-91
زبان فارسی
کلید واژه بدحجابی  علل بدحجابی  پرستاران  پرستاران زن  علل گسترش بدحجابی  عوامل بدحجابی در ایران  گرایش زنان  نهاوند (شهرستان)  زنان بدحجاب  گرایش به بدحجابی  
چکیده این پژوهش با هدف شناسایی و رتبه‌بندی دلایل گرایش زنان به بدحجابی از دیدگاه پرستاران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان نهاوند (مطالعه موردی بیمارستان علیمرادیان نهاوند) انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه پیمایشی است که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان نهاوند بر 70 پرستار خانم انجام شده است. داده‌ها بر اساس پرسشنامه محقق ساخته جمع‌آوری شده است. اعتبار ابزار با روش اعتبار محتوایی و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محرز شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و استنباطی به کمک نرم‌افزار آماری SPSS استفاده شده است. بر اساس داده‌های این تحقیق، پنج عامل مؤثر در گرایش به بدحجابی از دیدگاه پرستاران به ترتیب: فقر مالی - عقده دگر آزاری در بین برخی از زنان (سادیسم) - کار بیرون از خانه زنان - بدحجابی پلی برای رسیدن به ازدواج (جلوه‌گری برای پیدا کردن زمینه‌های ازدواج) و- ارائه نشدن تعریف مشخص از پوشش الزامی زنان در جامعه بیان شد.
با توجه به یافته‌ها، راهکارهای مورد اولویت برای مقابله با بدحجابی، تأمین شغل و مسکن و ایجاد زمینه ازدواج آسان برای جوانان می‌باشد چرا که با تأمین شغل و مسکن، بسیاری از خانم‌ها فقط به کار خانه‌داری پرداخته و از کارکردن در بیرون خانه منصرف خواهند شد. همچنین، تعریف حدود شرعی حجاب و مصادیق بدحجابی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد.

کد مقاله 43951
تعداد بازدید 95

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397