• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از عدم رعایت حجاب شرعی با مطالعه موردی شهرستان همدان
تعداد صفحات 21
نویسنده شهرداد دارابی - محسن فتحی
مشخصات نشریه  مطالعات فرهنگی پلیس سال 3 شماره 3 پیاپی 10
تاریخ انتشار پائیز - 1395
محدوده صفحات 102-82
زبان فارسی
کلید واژه حجاب  تهاجم فرهنگی  بدحجابی  رعایت حجاب  حجاب شرعی  جرم بدحجابی  امر به معروف  ارزش‌های دینی  همدان  پیشگیری از جرم  رعایت نکردن حجاب  امر به معروف و نهی از منکر  آموزه‌های دینی  نهی از منکر  کاهش جرایم  سیاست تقنینی  جرم‌شناسی پیشگیرانه  
چکیده هدف: پژوهش حاضر بررسی سیاست تقنینی امر به معروف و نهی از منکر در کاهش جرم بدحجابی با مطالعه موردی شهرستان همدان است.
روش پژوهش حاضر، یک مطالعۀ توصیفی از نوع علمی مقایسه‌ای و جامعۀ آماری پژوهش شامل تمامی صاحب‌نظران در عرصۀ فرهنگی و متولیان قضایی در سال 94 بوده که از این افراد، تعداد 144 نفر (90 نفر مردو 54 نفر زن) به‌عنوان نمونه و به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامة با طیف لیکرت، جمع‌آوری گردید و در تعداد 144 پرسشنامه در قالب 30 گویه در اختیار جامعه آماری در دسترس قرار گرفت. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش‌های آماری آزمون ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن و نیز نرم‌افزار SPSS استفاده شد.
یافتة‌ها: نتایج حاصله در بین 4 طیف (قضات، دانشجویان، روحانیون، ضابطین) سطح معنا‌داری را با توجه به ضرایب حاصله نشان داد که عدم وجود سیاست تقنینی مناسب 72/0، تهاجم فرهنگی 65/0، و فقدان تعمیق ارزش‌ها و آموزه‌های دینی 59/0، به ترتیب مهم‌ترین عوامل گرایش به عدم رعایت حجاب شرعی در نتیجۀ مغفول ماندن این تأسیس فقهی و حقوقی در جامعه است.

کد مقاله 43946
تعداد بازدید 97

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397