• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تأثیر تعادل بین کار و زندگی بر رضایت شغلی اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین
تعداد صفحات 30
نویسنده مهدی کاظمی - یوسف محمدی مقدم - حاجیه رجبی فرجاد
مشخصات نشریه  دانش انتظامی - دانشگاه علوم انتظامی - علمی پژوهشی سال 24 شماره 1
تاریخ انتشار بهار - 1401
محدوده صفحات 220-191
زبان فارسی
کلید واژه رضایت شغلی  اعضاء هیئت علمی  دانشگاه علوم انتظامی امین  تعادل کار زندگی  
چکیده هدف و زمینه: با توجه به اهمیت رضایت شغلی در عملکرد مطلوب یک سازمان و ضرورت بررسی عوامل مؤثر برآن؛ این پژوهش با هدف تعیین تأثیر تعادل بین کار و زندگی بر رضایت شغلی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم انتظامی امین صورت پذیرفته است.
روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی - پیمایشی بوده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه اعضای هیئت‌علمی داخلی و رسمی دانشگاه علوم انتظامی امین به تعداد 300 نفر هستنند که بر اساس فرمول کوکران 169 نفر به روش نمونه­ گیری تصادفی طبقه­ ای نسبی انتخاب شده­ اند. ابزار گرداوری داده‌ها دو پرسش ­نامه تعادل کار و زندگی از مدل کونگ و کو (2009) و رضایت شغلی مدل اسمیت و هیولین (1969) که روایی آن از طریق صوری و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ. بالای 75 صدم بود که نشان دهنده پایایی مناسب پرسشنامه است. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آزمون رگرسیون به وسیله نرم افزار SPSS21 صورت پذیرفت.
یافته‌ها: مقدار آماره آزمون برای بررسی تعادل کار و زندگی بر رضایت شغلی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم انتظامی امین معنی‌دار است. مقدار R2 نشان می‌دهد که 9/0 از واریانس میزان رضایت شغلی توسط تعادل کار و زندگی تبیین می‌شود. بنابراین می‌توان عنوان کرد که 9 درصد از تغییرات ایجاد شده در رضایت شغلی توسط تعادل کار و زندگی پیش بینی می‌شود.
نتیجه­ گیری: نتایج پژوهش نشان داد که زمان کافی از کار داشتن، وفاداری به کار، حمایت محل کار داشتن، انعطاف‌پذیری در برنامه­ کاری، جهت­ گیری زندگی، نگهداری کار و حرفه و کاهش داوطلبانه ساعات کاری برای رفع نیازهای شخصی بر رضایت شغلی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم انتظامی امین معنی‌دار است.

کد مقاله 43890
تعداد بازدید 131

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397