عنوان | جذب تماشاچیان تئاتر، مبتنی بر انگیزههای جستجو و فرار: ارزیابی نقش تعدیل کنندگی جنسیت |
تعداد صفحات | 42 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مدیریت برند - دانشگاه الزهرا (س) شماره 2 پیاپی 26 |
تاریخ انتشار | تابستان - 1400 |
محدوده صفحات | 190-149 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تئاتر تهران بازاریابی هنر انگیزههای تماشاچیان تماشاچیان مدیریت سالنهای نمایش جستجوی فردی جستجوی بین فردی فرار بین فردی فرار فردی |
چکیده |
تماشاچیان، مهمترین گروه مخاطبان در صنعت تئاتر به شمار میآیند. آنان نهتنها خریداران و مصرفکنندگان اصلی این کالای هنری میباشند که میتوانند باعث ادامه فعالیت یا تعطیلی سالنها و گروههای نمایشی شوند. با توجه به دغدغههای مالی مدیران این صنعت به دلیل خالی بودن اغلب سانسهای برخی از سالنهای تئاتر خصوصی در تهران، شناخت انگیزههای تماشاچیان برای حضور در سالنهای نمایش، ضروری است. هدف از این پژوهش بررسی تأثیر انگیزههای جستجو و فرار (فردی و بین فردی) بر میزان حضور تماشاچیان در سالنهای نمایش است. مطالعه حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش، توصیفی- پیمایشی است. در این پژوهش تعداد 407 تماشاچی تئاتر در شهر تهران، به روش غیر تصادفی ساده در دسترس از جامعه اعضای وبسایت تیوال، انتخاب و پاسخهای آنان به پرسشنامه، تحلیل گردید. جهت بررسی روابط بین متغیرها و فرضیه ها مطرحشده، از تحلیل مدل معادلات ساختاری و نرمافزارهای SPSS و AMOS استفاده شد. نتایج بهدستآمده حاکی از تأثیر سه انگیزه جستجوی فردی، جستجوی بین فردی و فرار فردی بر میزان حضور تماشاچیان در سالنهای نمایش دارد. |
کد مقاله | 43372 |
تعداد بازدید | 123 |
|