• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان فهم تجربه زیسته زنان از رفتار متکبرانه در مصرف برندها و کالاهای لوکس
تعداد صفحات 25
نویسنده پیمان پروری - محمود محمدیان
مشخصات نشریه  مطالعات راهبردی زنان (کتاب زنان سابق) - شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده - علمی پژوهشی پیاپی 92
تاریخ انتشار تابستان - 1400
محدوده صفحات 83-59
زبان فارسی
کلید واژه تجربه زنان  تجربه زیسته  پدیدارشناسی  کالای لوکس  رفتار مصرف کننده  کالاهای مصرفی  خودشیفتگی  مادی‌ گرایی  مصرف نمایشی  رفتار مصرفی  مصرف کننده  برندهای لوکس  برند  تکبر مصرف کننده  تکبر در مصرف  خودشیفتگی مصرف کننده  
چکیده امروزه مصرف کردن دیگر تنها راهی برای برطرف کردن نیازهای ضروری نیست و شکل­ گیری نیازهای کاذب منجر به ایجاد شکل­ های تازه ­ای از مصرف‌شده است. تکبر مصرف­ کننده به معنی تمایل فرد برای نشان دادن برتری اجتماعی از طریق اکتساب، استفاده کردن و نشان دادن کالاهای مصرفی و برندها در طبقات مختلف به‌وفور مشاهده می‌شود. پژوهش حاضر به دنبال این است تا با یک رویکرد پدیدارشناسانه تجربه­ زیسته­ زنان از پدیده تکبر در مصرف و معنی و مفهوم این پدیده از منظر آن‌ها را دریابد. افراد موردنظر با نمونه­ گیری هدفمند انتخاب شدند و با آن‌ها مصاحبه­­ های نیمه ساختاریافته انجام گرفت و سپس با روش پدیدارشناسی داده‌های گردآوری‌شده تجزیه‌وتحلیل شدند. بر اساس یافته­ ها­ی پژوهش چهار مضمون اصلی «احساس شناخته شدن»، «ایجاد و حفظ جایگاه اجتماعی»، «ابراز برتری و شایستگی» و «احساس اشتیاق درونی» دربرگیرنده تجربه­ زیسته­ زنان از پدیده تکبر در مصرف است. به نظر می­رسد مطالعه و مشاهده­ مصرف متکبرانه صرفاً به‌عنوان یک رفتار مصرفی منجر به شناخت آن نمی­شود و زمینه­ های متعدد بیرونی و درونی زمینه­ ساز آن هستند که نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

کد مقاله 43355
تعداد بازدید 92

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397