• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ارائه مدل اختلالات یادگیری بر اساس ارتباط با والدین و کمال گرایی
تعداد صفحات 17
نویسنده راحیل توسلی زاده - سعیده السادات حسینی - حسن امیری - مختار عارفی
مشخصات نشریه  خانواده درمانی کاربردی - انجمن علمی ایرانی مطالعات زنان شماره 1 پیاپی 10
تاریخ انتشار بهار - 1401
محدوده صفحات 72-56
زبان فارسی
کلید واژه دانش‌آموزان دختر  کمال گرایی  کرمانشاه  اختلال یادگیری  رابطه والد فرزند  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  دانش‌آموزان پایه پنجم  دانش‌آموزان پایه ششم  دختران مقطع ابتدایی  رابطه با والدین  
چکیده هدف: هدف این پژوهش تعیین مدل اختلالات یادگیری بر اساس ارتباط با والدین و کمال‌گرایی بود. روش پژوهش: روش این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش گردآوری اطلاعات توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل تمامی دانش‌آموزان دختر پایه پنجم و ششم ابتدایی مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 1400-1399 شهر کرمانشاه بود که نمونه آماری پژوهش، 270 دانش‌آموز دختر همراه با والدین‌شان به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و به پرسشنامه‌های مشکلات یادگیری ویلکات و همکاران (2011)، پرسشنامه کیفیت روابط والد کودک فاین و همکاران (1983) و پرسشنامه چندگانه کمال‌گرایی هویت و فلت (1991) پاسخ دادند. یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد بین عاطفه مثبت، همانندسازی با والدین، اعتماد، خشم، کمال‌گرایی خودمدار، کمال‌گرایی دیگر مدار و کمال‌گرایی جامعه مدار با اختلال یادگیری همبستگی معناداری (05/0 = P) دارد؛ همچنین ضریب همبستگی چندگانه بین کمال‌گرایی و کیفیت رابطه والد-کودک با اختلال یادگیری برابر با 462/0 = R است و ضریب تعیین برابر 213/0 = R2 است که 21.3 درصد از واریانس اختلال یادگیری از طریق کمال‌گرایی و کیفیت رابطه والد کودک قابل تبیین است. نتیجه‌گیری: در نهایت این نتیجه حاصل شده‌است که ارتباط با والدین در پیش بینی اختلالات یادگیری و همچنین کمال‌گرایی در پیش‌بینی اختلالات یادگیری سهم دارد.

کد مقاله 43287
تعداد بازدید 62

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397