• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی نقش تعدیلگر جنسیت در ارتباط بین انگیزه‌ها و مشارکت پایدار گردشگران در فعالیت‌های ورزشی ماجراجویانه
تعداد صفحات 26
نویسنده مرجان صفاری - عرفان مرادی
مشخصات نشریه  مطالعات مديريت ورزشي - پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي سال 12 پیاپی 65
تاریخ انتشار بهار - 1400
محدوده صفحات 62-37
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  انگیزه  زن گردشگر  فعالیت ورزشی  گردشگری  گردشگران  گردشگری ورزشی  رامسر (شهرستان)  مردان گردشگر  مشارکت پایدار  گردشگری ماجراجویانه  گردشگری زنان  فعالیت‌های ماجراجویانه  ورزش‌های ماجراجویانه  گردشگران ورزشی  
چکیده با توجه به اهمیت درک انگیزه‌های متنوع گردشگران ورزشی، این مطالعه با هدف بررسی نقش تعدیلگری جنسیت در ارتباط بین انگیزه‌ها و مشارکت پایدار گردشگران در فعالیت‌های ورزشی ماجراجویانه انجام شد. روش‌‌ پژوهش توصیفی – همبستگی بوده و با رویکرد معادلات ساختاری انجام‌گرفته است. با استفاده از نرم‌افزار حجم نمونه مبتنی بر توان آماری 0/80 در سطح آلفای 0/01، جامعه‌ی آماری این پژوهش، 325 نفر از گردشگران ورزشی شهر رامسر بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. در پژوهش حاضر به جهت ارزیابی هریک از متغیرهای پژوهش (انگیزه‌ و مشارکت پایدار) از پرسشنامه برگرفته از رساله بکمن (2013) که روایی صوری و محتوایی آن پس از ترجمه سه مرحله‌ای به تأیید 6 تن صاحب‌نظران بازاریابی و گردشگری ورزشی رسید، استفاده شد. علاوه براین از شاخص‌های پایایی ترکیبی، آلفای کرونباخ، معیار فورنل و لارکر و میانگین واریانس استخراج‌شده به ترتیب به‌منظور ارزیابی پایایی گویه‌های پرسشنامه، ارزیابی همسانی درونی‌ سؤالات، ارزیابی روایی واگرا و همگرا برای هر یک از عامل‌ها استفاده شد. بر اساس یافته‌ها از میان ابعاد در نظر گرفته‌شده در تبیین انگیزه‌های گردشگران ورزشی بر مشارکت پایدار آنان با ملاحظه نقش تعدیلگری جنسیت، تنها فرضیه‌ی اثرگذاری مؤلفه‌ی طبیعت‌گردی بر خود بیانگری گردشگران به‌طور مشترک در هر دو گروه زنان و مردان به تأیید نرسید. لذا به بازاریابان و مسؤولین مراکز تفریحی - ورزشی پیشنهاد می‌شود به‌منظور جذب گردشگران ورزشی بیشتر، در خدمات ارائه‌شده‌ی خود تفکیک‌پذیری انگیزه‌های گردشگران زن و مرد را مدنظر قرار دهند.

کد مقاله 43250
تعداد بازدید 74

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397