• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی جامعه‌شناختی تغییرات روابط زوجین بر اساس تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر میزان تعاملات اجتماعی آنان (مورد مطالعه: همسران گروه سنی 25-40 سال ساکن شهر تهران)
تعداد صفحات 23
نویسنده یاسمن فرشادفر - علی باصری - نوروز هاشم زهی
مشخصات نشریه  مطالعات علوم اجتماعی ایران - دانشگاه آزاد اسلامی واحد خلخال سال 18 شماره 2 پیاپی 69
تاریخ انتشار تابستان - 1400
محدوده صفحات 147-125
کلید واژه روابط زوجین  انگیزه  تهران  انگیزه استفاده  اعتماد  تعاملات اجتماعی  شبکه‌های اجتماعی  انسجام اجتماعی  شبکه‌های اجتماعی مجازی  شبکه‌های مجازی  زوج‌های تهرانی  مطالعه جامعه‌شناختی   استفاده از شبکه‌های اجتماعی  مشارکت در شبکه‌های اجتماعی  فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی  
چکیده شبکه‌های اجتماعی، نقش پررنگی در دنیای امروز دارند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. این شبکه‌‌ها ابعاد مختلف زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و حتی کانون خانواده را مورد هدف قرار می‌دهند؛ بدین روی هدف پژوهش حاضر بررسی جامعه شناختی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر میزان تعاملات اجتماعی همسران شهر تهران می‌باشد، این پژوهش از نظر نوع هدف یک بررسی کاربردی، از نظر وسعت پهنانگر، از نظر دامنه خرد و از نظر زمانی یک بررسی مقطعی می‌باشد. روش تحقیق در این پژوهش روش میدانی با استفاده از تکنیک پیمایش، و ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه همسران گروه سنی 25-40 سال ساکن شهر تهران می‌باشد؛ که بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران در سال 1395 برابر با 2,688,972 نفر می‌باشند و از این تعداد 1,376,338 نفر زن و 1,312,634 نفر مرد هستند. حجم نمونه در این تحقیق با استفاده از فرمول کوکران و همچنین بر اساس جدول مورگان تعداد 384 نفر است. نتایج تحقیق نشان داد که در سطح معناداری 95 درصد رابطه معکوس و معنی‌داری بین مشارکت و فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی، تنوع انگیزه در استفاده از شبکه‌های اجتماعی، واقعی تلقی کردن محتوای شبکه‌های اجتماعی با میزان تعاملات اجتماعی همسران وجود دارد؛ در نتیجه می‌توان بیان نمود که با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مطلوبیت میزان تعاملات اجتماعی همسران کاهش می‌یابد.

کد مقاله 43066
تعداد بازدید 55

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397