• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در مدل ساختاری سرسختی خانواده بر اساس انعطاف‌پذیری خانواده
تعداد صفحات 26
نویسنده چیان پردار - امید مرادی - حمزه احمدیان - باقر ثنایی ذاکر
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 17
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1400
محدوده صفحات 694-669
زبان فارسی
کلید واژه دانشجویان متأهل  سنندج  خودکارآمدی عمومی  انعطاف‌پذیری خانواده  خودکارآمدی  سرسختی خانواده  دانشجویان دانشگاه‌های سنندج  مدل ساختاری  باورهای خودکارآمد  
چکیده زمینه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی نقش واسطه‌ای خودکارآمدی در مدل ساختاری سرسختی خانواده بر اساس انعطاف‌پذیری خانواده به مرحله اجرا در آمد.
روش: روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش کلیه دانشجویان متاهل دانشگاه‌های شهر سنندج در سال تحصیلی 1397-1396 بودند. حجم نمونه 500 نفر از این‏ افراد بر اساس بر طبق مدل کلاین (2016) و به شیوه نمونه‏ گیری غیرتصادفی در دسترس انتخاب‌ و به مقیاس باورهای خودکارآمدی عموم ( شوارتز و جروسلم، 1992)، پرسشنامه سرسختی خانواده (مک کوبین و همکاران، 1996) و پرسشنامه انعطاف‌پذیری خانواده (شاکری، 1382) پاسخ دادند. داده‌ها با ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و AMOS تحلیل شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که انعطاف‌پذیری خانواده و خودکارآمدی بر سرسختی خانواده تاثیر مستقیم دارند (01/0 > P). همچنین بر اساس یافته‌های این پژوهش، مدل اصلاح شده از برازش مطلوبی برخوردار بود (049/0 =RMSEA ، 938/0 = GFI ، 946/0 = IFI و 05/0 > P-value) و تاثیر غیرمستقیم انعطاف‌پذیری خانواده نیز از طریق نقش واسطه‌ای خودکارآمدی بر سرسختی خانواده معنادار بود.
نتیجه‌گیری: مدل ارزیابی شده از برازندگی مطلوبی برخوردار است و گام مهمی در جهت شناخت عوامل مؤثر بر سرسختی خانواده دانشجویان متاهل است.

کد مقاله 43006
تعداد بازدید 153

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397