• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی رابطه تحولات ساختاری نهاد خانواده با گرایش به بزهکاری سایبری
تعداد صفحات 30
نویسنده بیاض کریم زاده - بابک پورقهرمانی - جمال بیگی
مشخصات نشریه  پژوهش‌هاي انتظامی اجتماعي زنان و خانواده - دانشگاه علوم انتظامي امين شماره 2 پیاپی 17
تاریخ انتشار پاییز و زمستان - 1400
محدوده صفحات 582-553
زبان فارسی
کلید واژه نهاد خانواده  باورهای دینی  ساختار خانواده  تغییرات ساختاری  ساختار قدرت در خانواده  فضای مجازی  خانواده  فردگرایی  سکولار  تحول ساختار خانواده  روابط در خانواده  تبریز  تمایل به بزهکاری  بزهکاری سایبری  خانواده سکولار  متوازن شدن قدرت در خانواده  جهان وطنی  
چکیده زمینه و هدف: فرایند جهانی شدن و رشد نامتوازن فضای مجازی، ثبات جامعه را بر هم زده و نوعی فضای اجتماعی نفوذ پذیر را در خانواده ها به وجود آورده است و باعث تحولات نظام کارکردی، ارزشی و ساختاری خانواده شده و بدین ترتیب ارزش های حاکم به تدریج سست و به نفع هنجارهای تازه و رفتارهای نامتعارف و بزهکارانه به حاشیه رانده شده است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین تحولات ساختاری در نهاد خانواده با گرایش به بزهکاری سایبری است.
روش: روش پژوهش پیمایشی و حجم نمونه، 598 نفر از شهروندان تبریزی 19 تا 60 ساله با تحصیلات دیپلم و بالاتر می باشد که از طریق فرمول کوکرال، برآورد و با نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته همراه با مصاحبه بوده و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است.
یافته ها: همبستگی چندگانه معادل 24/0 و متغیرهای مستقل به طور همزمان 412/0 با گرایش به بزهکاری سایبری ارتباط دارند و 24/0 درصد از تغییرات گرایش به بزهکاری سایبری پاسخگویان توسط متغیرهای سکولار شدن باورهای دینی، دگرگونی مناسبات ارتباطی در خانواده، متوازن شدن قدرت در خانواده، افزایش فردگرایی و جهان وطنی شدن تبیین شده است.
نتیجه گیری: تدابیر خانواده محور، ایجاد نشاط ملی، درونی کردن باورهای دینی در کاهش بزهکاری سایبری ثمربخش خواهد شد.

کد مقاله 43002
تعداد بازدید 167

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397