• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان خوانش جنسیتی از چهارمین و پنجمین دوره پوسترهای تبلیغاتی انتخابات شورای شهر در سه شهر تهران، شیراز و اهواز
تعداد صفحات 24
نویسنده پیام اکرمی پور - نفیسه شریفی
مشخصات نشریه  زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان سابق) - مرکز مطالعات و تحقیقات زنان دانشگاه تهران - علمی پژوهشی شماره 3
تاریخ انتشار پائیز - 1400
محدوده صفحات 490-467
زبان فارسی
کلید واژه جنسیت  کلیشه‌های جنسیتی  انتخابات شوراها  باورهای جنسیتی  عکاسی  بازنمایی  تهران  شیراز  کاندیداهای زن  بازنمایی جنسیت  بازنمایی زن   ابژه  عکس  شیوه بازنمایی زنان  شورای شهر  پوسترهای تبلیغاتی  خوانش جنسیتی  شیوه بازنمایی  پوستر  اهواز (شهرستان)  نگاه مردانه  کاندیداهای مرد  عکس انتخاباتی  بازنمایی مرد  
چکیده این مقاله مطالعه‌ای کیفی و میان‌رشته‌ای بر جنبه‌های جنسیتی هشت عکس‌ تبلیغاتی کاندیداهای زن و مرد چهارمین و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر در تهران، شیراز و اهواز است. هشت عکس مورد نظر با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری هدفمند از میان تعداد زیادی عکس انتخاباتی موجود در سایت‌های گوناگون اینترنتی انتخاب شده‌اند و هم به لحاظ محتوایی و هم جنبه‌های فنی عکس مورد تحلیل قرار گرفته‌اند. این مقاله با به‌کارگیری نظریه انتقادی برجر و ارتباطات غیر کلامی و با تمرکز بر حالات بدنی، نوع نگاه و طرز پوشش کاندیداهای زن و مرد بحث می‌کند که چگونه ارزش‌ها، نگرش‌ها و باورهای جنسیتی در عکس‌های تبلیغاتی بازنمایی می‌شود. این پژوهش نشان می‌دهد درحالی‌که تأکید بر جذابیت و زیبایی زنان، آنان را ابژه‌وار در برابر نگاه خیره و قضاوت مردانه قرار داده است، مردان را فاعلیتی قدرتمند و توانمند به تصویر می‌کشد. در واقع، نحوه بازنمایی زنان و مردان در عکس‌های انتخاباتی که در این مقاله مورد تحلیل قرار گرفته‌اند، باورها و کلیشه‌های جنسیتی پنهانی را آشکار می‌کنند که تعیین‌کننده نقش‌ها و موقعیت اجتماعی دو جنس در شرایط فرهنگی - اجتماعی جامعه امروز هستند.

کد مقاله 42810
تعداد بازدید 58

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397