• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان کندوکاوی در روش‌های کاربردی مدیریت زمان در خانواده
تعداد صفحات 20
نویسنده مرضیه محمدی آرام - مجید حیدری‌فر - احمد سعدی
مشخصات نشریه  مطالعات زن و خانواده - دانشگاه الزهرا (س) - علمی پژوهشی شماره 2 پیاپی 21
تاریخ انتشار تابستان - 1400
محدوده صفحات 99-80
زبان فارسی
کلید واژه قرآن  روایات  احادیث  آیات قرآن  زندگی خانوادگی  مدیریت زمان  ائمه اطهار علیه السلام  خانواده  آموزه‌های قرآنی  تعالیم اهل بیت (ع)  روایات اهل بیت (ع)  احادیث اسلامی  روش‌های کاربردی  
چکیده عمر انسان، با خصوصیّات بی‌مانندش، از نعمت‌های بسیار ارجمند خدای رحمان است که هماره در معرض حوادث و نابود شدن قرار دارد. از سوی دیگر، مدیریّت زمان از شاخص‌های مهم در زندگی فردی و خانوادگی است؛ یعنی انسان‌های خردمند برای وصول به آرمان‌های فردی و خانوادگی خویش، باید با برنامه‌ریزی هدفمندانه، چگونگی استفاده از نعمت وقت را مدیریّت کنند تا به سهولت و سرعت، به اهدافشان برسند.
بر این اساس، باید انسان‌های مؤمن مدبّر، روش‌های عینی و کاربردی خاصّی را سرآمد امور زندگی خویش قرار دهند؛ یعنی نوعی تحوّل و دگردیسی در قلمرو اعمال و رفتارهایشان در شئون زندگی؛ بویژه شئون خانوادگی پدید آورند تا بتوانند از عمرشان استفاده بهینه و بیشینه کنند.
پاسخگوئی عالمانه به این پرسش: «روش‌های کاربردی مدیریّت زمان در خانواده چیست؟» هدف پژوهش پیش روست که چهار روش را پیش‌ می‌نهد.
در مغرب زمین، نخستین کتاب در باره مدیریّت زمان، اواخر دهه 1950 به بازار آمد؛ ولی بسیار پیش‌تر، در منابع اسلامی با عناوین استفاده بهینه از عمر و فرصت‌های گوناگون زندگی یا داشتن نظم، از آن یاد شده بود.
روش پژوهش این مقاله، از گونه نقلیِ وحیانی (گزارش و تحلیل محتوای آیات و روایات) است و گردآوری داده‌ها با شیوه کتابخانه‌ای و نرم‌افزاری و پردازش متن مقاله، به روش توصیفی و تحلیلی است.

کد مقاله 42476
تعداد بازدید 82

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397