عنوان
|
تأثیر لباس فرم کارکنان ارائه دهنده خدمات، بر انتظار از کیفیت خدمات و قصد خرید با در نظر گرفتن اثر تعدیلگری درگیری ذهنی و جنسیت (مورد مطالعه: بانک ملت) |
تعداد صفحات
|
18 |
نویسنده
|
داوود فیض - معین کلوشانی - سالار دانشفر - سارا احدی |
مشخصات نشریه
|
تحقیقات بازاریابی نوین - دانشگاه اصفهان - علمی پژوهشی سال 11 شماره 2 پیاپی 41 |
تاریخ انتشار
|
تابستان - 1400 |
محدوده صفحات
|
10-33 |
زبان
|
فارسی |
کلید واژه
|
لباس تهران لباس فرم مشتریان زن کیفیت خدمات قصد خرید کارکنان بانک ملت مشتریان مرد لباس کارکنان ارائه دهنده خدمت درگیری ذهنی انتظار از کیفیت خدمات
|
چکیده
|
لباس به عنوان ابزاری مهم در ارتباطات غیرکلامی بیانگر ویژگیهای ارتباط شامل هدف، درجه رسمیت، ویژگی های شخصیتی طرفین ارتباط و تناسب متن و حاشیه آن است. از آنجا که در سازمانهای خدماتی تحقق اهداف سازمان در گرو ارتباط ملموس با مشتریان است، بایستی از لباس به عنوان یک محرک محیطی مهم جهت شکل دهی به ادراکات مشتریان به درستی استفاده شود. از این رو پژوهش حاضر، به بررسی تاثیر لباس بر انتظار از کیفیت خدمات و قصد خرید با در نظر گرفتن اثر تعدیلگری درگیری ذهنی و جنسیت پرداخته است. این پژوهش از نظر روش توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بوده و برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه با عکس از لباس در دو حالت متناسب و نامتناسب با زمینه کار و سناریوهای درگیری ذهنی استفاده شده است. جامعه آماری مشتریان بانک ملت شعب تهران بودند که با روش نمونهگیری تصادفی در دسترس بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. از 200 پرسشنامه توزیع شده 138 پرسشنامه قابل تحلیل بدست آمد که بر اساس ضریب آلفای کرونباخ دارای پایایی بوده و بر اساس نظرات خبرگان دارای روایی قابل قبول بود. آزمون حداقل مربعات جزئی (PLS) بر روی دادهها، تاثیر مثبت و معنادار متناسب بودن لباس بر انتظار از کیفیت خدمات و قصدخرید را نشان داد به طوری که این تاثیر در شرایط درگیری ذهنی پایین و در بین مشتریان زن بیشتر بود. از سوی دیگر تأثیر انتظار از کیفیت خدمات بر قصد خرید از خدمات (برای حالت پرسنل با پوشش نامتناسب) مورد تایید قرار نگرفت.
|