• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان تجزیه و تحلیل احساسات در سطح ویژگی محصول و مبتنی بر جنسیت کاربران
تعداد صفحات 30
نویسنده شهریار محمدی - اسلام ناظمی
مشخصات نشریه  مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند - دانشگاه علامه طباطبائی سال 10 پیاپی 37
تاریخ انتشار پائیز - 1400
محدوده صفحات 296-267
زبان فارسی
کلید واژه تلفن همراه  شبکه‌های اجتماعی  مارک گوشی تلفن همراه  شبکه‌های اجتماعی مجازی  توییتر  شبکه‌های مجازی  کاربران زن  جنسیت کاربران  کاربران مرد  احساسات عمومی  تجزیه و تحلیل احساسات  احساسات کاربران  نظرات کاربران  ویژگی محصول  استخراج ویژگی  تعیین قطبیت نظرات  
چکیده داده‌های شبکه‌های اجتماعی یکی از موثرترین و دقیق‌ترین شاخص‌های احساسات عمومی است، بطوریکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات می‌تواند نتایج جالبی از احساسات کاربران نسبت به هر شخصیت، موضوع، محصول و خدمات را برای محققین نمایان سازد. در این پژوهش، ضمن بررسی نظرات کاربران در شبکه اجتماعی توییتر در مورد ویژگی‌های مختلف دو محصول رقیب تلفن همراه در بازار یعنی Iphone X شرکت اپل و Galaxy S9 شرکت سامسونگ، احساسات آنان را بر اساس جنسیت مصرف‌کنندگان این دو محصول مورد بررسی قرار می‌دهیم. این بررسی با استفاده از روش مبتنی بر رابطه در مرحله استخراج ویژگی و رویکرد مبتنی بر لغت‌نامه احساسی در مرحله تعیین قطبیت نظرات انجام می‌گیرد. نتایج این تحقیق بیان می‌دارد که محبوبیت ویژگی‌های مختلف محصول بین کاربران مرد و زن متفاوت بوده و بر اساس این نتایج، صاحبان کسب و کار می‌توانند اقدام به تولید محصولاتی با تمرکز بر جنسیت افراد کرده و یا به طراحی برنامه‌های هوشمند تبلیغاتی با توجه به علایق آنان بپردازند. این اقدامات در نهایت به افزایش سوددهی کسب و کار و رضایت‌مندی مشتریان منجر می‌گردد.

کد مقاله 42464
تعداد بازدید 97

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397