عنوان | تجزیه و تحلیل احساسات در سطح ویژگی محصول و مبتنی بر جنسیت کاربران |
تعداد صفحات | 30 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند - دانشگاه علامه طباطبائی سال 10 پیاپی 37 |
تاریخ انتشار | پائیز - 1400 |
محدوده صفحات | 296-267 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | تلفن همراه شبکههای اجتماعی مارک گوشی تلفن همراه شبکههای اجتماعی مجازی توییتر شبکههای مجازی کاربران زن جنسیت کاربران کاربران مرد احساسات عمومی تجزیه و تحلیل احساسات احساسات کاربران نظرات کاربران ویژگی محصول استخراج ویژگی تعیین قطبیت نظرات |
چکیده |
دادههای شبکههای اجتماعی یکی از موثرترین و دقیقترین شاخصهای احساسات عمومی است، بطوریکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات میتواند نتایج جالبی از احساسات کاربران نسبت به هر شخصیت، موضوع، محصول و خدمات را برای محققین نمایان سازد. در این پژوهش، ضمن بررسی نظرات کاربران در شبکه اجتماعی توییتر در مورد ویژگیهای مختلف دو محصول رقیب تلفن همراه در بازار یعنی Iphone X شرکت اپل و Galaxy S9 شرکت سامسونگ، احساسات آنان را بر اساس جنسیت مصرفکنندگان این دو محصول مورد بررسی قرار میدهیم. این بررسی با استفاده از روش مبتنی بر رابطه در مرحله استخراج ویژگی و رویکرد مبتنی بر لغتنامه احساسی در مرحله تعیین قطبیت نظرات انجام میگیرد. نتایج این تحقیق بیان میدارد که محبوبیت ویژگیهای مختلف محصول بین کاربران مرد و زن متفاوت بوده و بر اساس این نتایج، صاحبان کسب و کار میتوانند اقدام به تولید محصولاتی با تمرکز بر جنسیت افراد کرده و یا به طراحی برنامههای هوشمند تبلیغاتی با توجه به علایق آنان بپردازند. این اقدامات در نهایت به افزایش سوددهی کسب و کار و رضایتمندی مشتریان منجر میگردد. |
کد مقاله | 42464 |
تعداد بازدید | 97 |
|