• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان همبستگی مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار و تعدیل گر جنسیت در پرستاران بیمارستان تأمین اجتماعی شهر سیرجان
تعداد صفحات 14
نویسنده رضا زارع - علیرضا فتحی زاده
مشخصات نشریه  مديريت ارتقاي سلامت - انجمن علمی پرستاری ایران شماره 4
تاریخ انتشار مرداد و شهریور - 1400
محدوده صفحات 71-58
زبان فارسی
کلید واژه سیرجان (شهرستان)  پرستاران  پرستاران زن  عجین شدن با کار  پرستاران مرد  بیمارستان تأمین اجتماعی  مدیریت خطا  پرستاران بیمارستان تأمین اجتماعی سیرجان  انگیزه خدمت عمومی  انگیزه خدمت  
چکیده مقدمه: انگیزه خدمت، بعنوان یکی از مهم ترین راه های توسعه سازمانی شناخته شده است. از سوی دیگر استقرار مدیریت خطا در سازمان راهکاری است که عجین شدن در کار را تسهیل نموده است. هدف این مطالعه، تعیین همبستگی مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار و تعدیل گری جنسیت در پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهر سیرجان در سال 1398 می باشد.
روش کار: پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی می باشد و جامعه آماری، شامل تمامی پرستاران بیمارستان تامین اجتماعی شهر سیرجان است. تعداد نمونه آماری با استفاده از جدول Krejcie & Morgan 140 تن و روش نمونه‌گیری به شیوه تصادفی ساده (قرعه کشی) است. ابزار گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه جمعیت شناختی و "پرسشنامه مدیریت خطا" (Error Orientation Questionnaire)، "مقیاس انگیزه خدمت عمومی" (Public Service Motivation Scale)" و "مقیاس عجین شدن در کار" (Work Engagement Scale) بود. روایی محتوا و روایی صوری به روش کیفی و روایی همگرا، روایی واگرا، اندازه گیری شد. پایایی ابزارها به روش همسانی درونی با محاسبه ضریب آلفاکرونباخ و پایایی ترکیبی اندازه گیری شد. تحلیل دادها در نرم افزارهای اس پی اس اس 22 و پی ال اس 3 انجام شد.
یافته ها: مدیریت خطا با عجین شدن در کار با مقدار (372/0 = r ، 356/5 = t )؛ و نیز عجین شدن در کار با انگیزه خدمت عمومی با مقدار (761/0 = r ، 276/25 = t ) هبستگی داشت. بعلاوه، مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی از طریق نقش میانجی عجین شدن در کار با مقدار (510/0 = r ، 022/6 = t )، نقش تعدیل گری جنسیت زنان بین مدیریت خطا و عجین شدن در کار با مقدار (348/0 = r ، 220/3 = t ) همبستگی داشت.
نتیجه گیری: مدیریت خطا با انگیزه خدمت عمومی و نقش میانجی عجین شدن در کار با تعدیل گری جنسیت در بین پرستاران زن بیمارستان تامین اجتماعی سیرجان همبستگی معناداری داشته است. لذا پیشنهاد می شود جهت افزایش مدیریت خطا و انگیزه خدمت عمومی در بیمارستان ها، از تخصیص پاداش و تشویق استفاده شود.

کد مقاله 42459
تعداد بازدید 191

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397