عنوان | تأثیر 10 هفته بازیهای دبستانی بر برخی تواناییهای ادراکی ـ حرکتی دانش آموزان دختر پایه سوم مدرسههای ابتدایی شهرستان ماهشهر |
تعداد صفحات | 11 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات المپیک - کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران شماره 1 پیاپی 29 |
تاریخ انتشار | بهار - 1384 |
محدوده صفحات | 65-55 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشآموزان دختر بازیهای دبستانی توانیهای حرکتی دختران |
موضوع | زن و ورزش |
چکیده |
از دير باز رابطه بين ادارك و فعاليت حركتي، مورد توجه بسياري از متخصصان رشد گرفته است. بازي اولين رفتار حركتي است كه كودكان علاقه دارند به آن بپردازد. در بازي كودك پيش از آنكه از راه تفكر چيزي بياموزد، از راه لمس و مشاهده آن را ياد ميگيرد . متخصصان تعادل را به حالتي توازن اندامهاي بدن بين نيروهاي مخالف و چابكي را توانايي جابهجايي جرم بدن دركوتاهترين زمان ممكن ميدانند. نويسنده پس از ذكر اين مقدمه، هدف اين تحقيق را بررسي تأثير 10 هفته بازيهاي دبستاني بر تواناييهاي چابكي، تعادل ايستا و تعادل پوياي دانشآموزان دختر پايه سوم ابتدايي در مدارس ماهشهر عنوان كرده است. روش اين تحقيق، آزمايشي ـ ميداني و جامعه آماري كليه مدارس ابتدايي شهرستان ماهشهر و نمونه آماري در دبستان ميباشند. فرضيههاي پژوهش شامل تأثير بازيهاي دبستان بر چابكي، تعادل ايستا و تعادل پوياي دانشآموزان دختر پايه سوم ابتدايي و نيز بررسي ميانگين نمرههاي پسآزمون چابكي بر گروههاي آزمايش و گواه بوده و نويسنده پس از بيان چگونگي انجام مراحل تحقيق، نتايج تحقيق را نشان دهنده تأثير معنيدار اين بازيها بر چابكي، تعادل پويا و ايستاي دانشآموزان و پيشرفت آنان در اين زمينهها عنوان نموده است. |
کد مقاله | 4217 |
تعداد بازدید | 1686 |
|