عنوان | ارائه مدل توسعه مسئولیتپذیری اجتماعی ورزشکاران بانوی نخبه در اینستاگرام |
تعداد صفحات | 20 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش (مطالعات مبانی مدیریت در ورزش سابق) - دانشگاه پیام نور شماره 1 پیاپی 29 |
تاریخ انتشار | بهار - 1400 |
محدوده صفحات | 86-67 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | زنان نخبه شبکههای اجتماعی فضای مجازی ورزشکاران نخبه زنان ورزشکار اینستاگرام مسئولیتپذیری اجتماعی ارائه مدل فعالیت در اینستاگرام مسئولیت اجتماعی |
چکیده |
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی ورزشکاران بانوی نخبه در اینستاگرام بود که از روش توصیفی- پیمایشی در جامعه آماری شامل کلیه بانوان ورزشکار نخبه ایران که در اینستاگرام فعالیت دارند انجام شد که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 201 نفر تعیین گردید. ابزار تحقیق پرسشنامه استاندارد مسئولیت اجتماعی در ورزش نیازی تبار و همکاران (1399) بود که برای تایید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظر 9 نفر از اساتید مدیریت ورزشی و برای تایید پایایی نیز با انجام مطالعه ای مقدماتی بر روی 30 نفر از جامعه و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (82/0) تائید شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای گردآوریشده از آزمون های K-S، تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون رتبه بندی فریدمن و تحلیل معادلات ساختاری با کمک نرم افزارهای SPSS نسخه 23 و اسمارت پی ال اس استفاده شد. یافته ها نشان داد که 11 عامل شامل تشویق به مشارکت اجتماعی، احترام به قوانین جامعه، احترام به فرهنگ جامعه، احترام به سنت های جامعه، الگوسازی، رفتار مناسب با هواداران، پوشش، آگاهی و دانش، ترویج سبک زندگی سالم، تعهد ورزشی به باشگاه و توجه به عوامل ارتباطی و رسانه هستند که بر توسعه مسئولیت پذیری اجتماعی ورزشکاران بانوی نخبه در اینستاگرام موثر می باشند. |
کد مقاله | 42370 |
تعداد بازدید | 105 |
|