• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان ساخت و بررسی ویژگی‌های روان‌سنجی پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه و تبلت در دانش‌آموزان مقطع ابتدایی نسخه والد و ارتباط آن با سبک‌های تربیتی والدین
تعداد صفحات 16
نویسنده سعید صادقی - سیندخت سرلک - سجاد ایوبی
مشخصات نشریه  خانواده پژوهی سال 17 شماره 2 پیاپی 66
تاریخ انتشار تابستان - 1400
محدوده صفحات 282-267
زبان فارسی
کلید واژه تحصیلات مادر  درآمد خانواده  سبک‌های تربیتی والدین  سبک والدگری  عوامل خانوادگی  فرزندپروری مقتدرانه  فرزندپروری سهل گیرانه  تلفن همراه  کودکان دبستانی  طراحی پرسشنامه  دانش‌آموزان دوره ابتدایی  سبک‌های تربیتی  ویژگی‌های روانسنجی  والدگری  اعتیاد به تلفن همراه  میزان درآمد  تبلت  پرسشنامه اعتیاد به تلفن همراه  
چکیده هدف این پژوهش ساخت و بررسی ویژگی­ های روان­سنجی پرسش‌نامه اعتیاد به تلفن همراه و تبلت، در دانش ­آموزان مقطع ابتدایی و ارتباط آن با سبک­ های تربیتی والدین بود.
200 نفر از دانش ­آموزان مقطع ابتدایی به شیوه‌ در دسترس انتخـاب شـدند و بـا اسـتفاده از پرسش‌نامه محقق‌ساخته اعتیاد به تلفن همراه و تبلت و پرسش‌نامه سبک والدگری بامریند ارزیابی شدند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که این پرسش‌نامه یک عامل اصلی دارد که 40 درصد واریانس کل را تبیین می­ کند و از طریق محاسبه همبستگی گویه­­ ها با نمره کل (01/0 = p)، آلفای کرونباخ (91/0 = α) و روش دو نیمه کردن (88/0 = r) به ترتیب روایی و پایایی مناسب این پرسش‌نامه نشان داده‌ شد. همچنین میزان درآمد خانواده، تحصیلات مادر و سبک والدگری سهل­ گیرانه به­ طور مستقیم و معنادار و سبک والدگری مقتدرانه به­ طور معکوس و معنادار با میزان اعتیاد کودکان دبستانی به تلفن همراه و تبلت همبسته بود. بررسی ویژگی­ های روان‌سنجی نشان داد پرسش‌نامه حاضر یک عامل زیربنایی مطلوب و همبسته دارد و می­ توان برای ارزیابی اعتیاد دانش­ آموزان مقطع ابتدایی به تلفن همراه و تبلت در پژوهش­ های آتی از آن استفاده کرد. همچنین برای مداخله در میزان استفاده کودکان دبستانی از تلفن همراه و تبلت، در نظر گرفتن عوامل خانوادگی حائز اهمیت است.

کد مقاله 42267
تعداد بازدید 145

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397