| عنوان | توصيف و مقايسه ميزان تبحر حرکتي دانش آموزان دختر و پسر مقطع راهنمايي تهران در سال تحصيلي 1383-82 |
| تعداد صفحات | 17 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | مطالعات المپیک شماره 1 |
| تاریخ انتشار | بهار - 1384 |
| محدوده صفحات | 95-79 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | تبحر حرکتی مهارتهای حرکتی دانشآموزان دختر دختران مقطع راهنمایی |
| موضوع | جنسيت / نقشهاي جنسيتي/ كليشههاي جنسيتي / نگرشهاي جنسيتي |
| چکیده |
در اين تحقيق 1223 دانشآموز مقطع راهنمايي شهر تهران به صورت تصادفي خوشهاي چند مرحلهاي از مناطق 1، 2، 4، 12، 19 آموزش و پرورش انتخاب شدند و با استفاده از طرحي مقطعي مورد مطالعه قرار گرفتند و براي سنجش تبحر حركتي آزمودنيها از آزمون تبحر حركتي «بروئينيكس ـ اوزرتسكي» استفاده شد. نويسنده پس از بيان شيوه اجراي آزمون و مراحل آن، روش تجزيه و تحليل آماري را توضيح داده و يافتههاي تحقيق را با استفاده از جدول و نمودار نشان داده است. نيايج حاصل از آزمون تبحر حركتي نشان ميدهند كه امتياز استاندارد مهارتهاي حركتي درشت و ظريف، تبحر حركتي پسران و همچنين امتيا ز استاندارد مهارتهاي حركتي ظريف و تبحر حركتي دختران در حد متوسط و امتياز استاندارد مهارتهاي حركتي درشت دختران در حد پايين است. پسران در مهارتهاي حركتي درشت به طور معناداري بهتر از دختران و دختران در مهارتهاي حركتي ظريف به طور معناداري بهتر از پسران هستند ولي بين امتياز استاندارد كل آزمون تبحر حركتي در دو جنس، تفاوت معنا داري ديده نشد. |
| کد مقاله | 4203 |
| تعداد بازدید | 1218 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...