• صفحه‌نخست
  • بانک اطلاعات علمی
  • کتابخانه
  • ارتباط با ما
    شماره‌های تماس

    مرکز قم
    تلفـن: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    فکس: ۱۳-۳۲۹۰۷۶۱۰ (۰۲۵)
    سامانه‌پیامکی: ۳۰۰۰۱۲۳۰۰۱۱۰۲۰
    خیابان جمهوری، میدان سپاه، بطرف ریل، پلاک ۵۰

    مرکز تهران
    تلفـن: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    فکس: ۸۸۹۸۳۹۴۴   (۰۲۱)
    بلوارکشاورز،خیابان نادری،ک حجت‌دوست،پ ۵۶
ورود
عضویت
بانــک‌اطلاعــات‌علمــی‌
عنوان بررسی اشتغال زنان از منظر قرآن و حدیث
تعداد صفحات 25
نویسنده علیرضا لطفی دودران
مشخصات نشریه  مطالعات قرآنی (فدک سبزواران) - دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت سال 12 پیاپی 46
تاریخ انتشار تابستان - 1400
محدوده صفحات 289-265
زبان فارسی
کلید واژه اشتغال  قرآن  روایات  اشتغال زنان  احادیث  نقش همسری زن  کار زن بیرون از منزل  آیات قرآن  فعالیت‌های اجتماعی  نقش مادری  اشتغال زن در اسلام  زنان در فعالیت‌های اجتماعی  اشتغال زنان متأهل  فعالیت‌های اجتماعی زنان  قرآن و اشتغال زنان  اشتغال زنان در دین  روایات اهل بیت (ع)  
چکیده اشتغال در جوامع کنونی بی شک از مسائل دغدغه انگیز بوده و ارتباط تنگاتنگی با معیشت و مسائل خانوادگی افراد داشته و از اهمّ امور به حساب می‌آید. اشتغال زنان به دلیل کثرت جمعیّت زنان، یا تحصیلات عالیه ایشان، همچنین زنانی که به دلائل عدیده‌ اجتماعی بار زندگی خود و فرزندانشان را به دوش گرفته‌اند، ضروری می‌نماید با تکیه بر آموزه‌های دینی و دستورهای الهی جهت سازمان دهی به وضعیت اشتغال زنان به راه‌های عملی و مبتنی بر اصول دینی دست یافت. از این رو مقاله حاضر بر آن است مسأله اشتغال زنان را با توجه به آیات و احادیث مختلف از قرآن و ائمه (ع) مورد بحث و بررسی قرار دهد. جهت انجام این پژوهش نیز با مراجعه به قرآن و کتب حدیث، و با رویکردی که مد نظر نگارنده است به موضوع مورد بحث پرداخته شده است. نتیجه مترتب بر این بررسی نیز حاکی از این واقعیت است که نقش زن فقط مادری و همسری نبوده، بلکه با انجام این دو نقش مقدّس می‌تواند عضو مؤثری در جامعه باشد و فعّالانه در جامعه به کار بپردازد.

کد مقاله 42237
تعداد بازدید 103

 
نام
نام خانوادگی *
ایمیل

کد امنیتی *

*





پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظام‌مند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهش‌ها و کارشناسی‌های دینی و پاسخ‌گویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...
کلیه حقوق و امتیازات متعلق به پژوهشکده زن و خانواده می باشد.
Wrc.ir © 1380 - 1397