عنوان | چالشهای گسترش کسب و کار خانگی در فضای مجازی |
تعداد صفحات | 18 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی - موسسه آموزش عالی سبز شماره 3 پیاپی 31 |
تاریخ انتشار | زمستان - 1398 |
محدوده صفحات | 26-9 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | فناوریهای اطلاعاتی و ارتباطی ارتباطات فناوری فضای مجازی رشد کسب و کار کسب و کار خانگی تلگرام اینستاگرام |
چکیده |
در عصر مدرن، کسب وکارها به دلیل ظهور فناوری های نوین و در دسترس بودن آن ها به شدت در حال رشد و گسترش هستند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر گسترش کسب و کار خانگی در تلگرام و اینستاگرام انجام شده است. روش تحقیق حاضر کمی و مبتنی بر ابزار پرسشنامه محقق ساخته می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل فعالان عرصه کسب و کار خانگی می باشند که حجم نمونه لازم برای این جامعه با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران برابر با 382 نفر محاسبه شده است. در مرحله بعد اعضای با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد پرسش قرار گرفته اند. پایایی پرسشنامه نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ محاسبه شده است که میزان آن برابر با 772/0 است که بیانگر اعتبار قابل قبول گویه ها در سنجش شاخص های تحقیق می باشد. نتایج بدست آمده از پژوهش حاضر نشان دهنده آن است که مجموعه عوامل اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و زیر ساخت ارتباطی، نظارتهای دولتی، حمایت دولت و افزایش ساختار فناوری ارتباطی، مالیات و هزینه مبادله کالا، نوع شبکه مجازی در رشد و گسترش کسب و کار خانگی مؤثر می باشد. |
کد مقاله | 41842 |
تعداد بازدید | 131 |
|