عنوان | ارزیابی عوامل مؤثر بر مصرف لوازم آرایشی قاچاق |
تعداد صفحات | 14 |
نویسنده |
|
مشخصات نشریه | بررسيهاي بازرگاني - موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني سال 18 پیاپی 105 |
تاریخ انتشار | بهمن و اسفند - 1399 |
محدوده صفحات | 56-43 |
زبان | فارسی |
کلید واژه | دانشجویان دختر زنان دانشجو لوازم آرایش قم (شهرستان) رفتار مصرف کننده تحلیل تم قاچاق کالا رفتار خرید خرید زنان رفتار مصرفی دانشگاه حضرت معصومه (س) |
چکیده |
از چالشهای فراروی ایران در مسیر توسعه، مسأله قاچاق کالا است که در این بین قاچاق لوازم آرایشی که با سلامت مصرفکنندگان مرتبط است، اهمیت بهسزایی دارد. هدف اصلی این پژوهش، تحلیل رفتار خرید و مصرفی لوازم آرایشی قاچاق در بین زنان است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش آمیخته است. جامعه آماری پژوهش، دانشجویان دانشگاه حضرت معصومه (س) در شهر قم در سال 1397 است. در مرحله کیفی، نمونه به تعداد 20 نفر با روش هدفمند انتخاب شده و دادههای پژوهش در مرحله کیفی با استفاده از روش تحلیل تم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای گردآوری دادهها در این بخش از مصاحبه استفاده شده که تا رسیدن به اشباع نظری، به گردآوری دادهها از آن پرداخته شده است. در بخش کمی نیز تعداد 15 نمونه به روش هدفمند انتخاب شد. ابزار گردآوری دادههای کمی نیز پرسشنامه محقق ساخته است. تحلیل این دادهها به روش AHP مقایسه زوجی است که با استفاده از نرمافزار spss انجام شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که بهترتیب آمیخته بازاریابی محصولات قاچاق، نقش دولت و نقش مصرفکنندگان مهمترین عوامل در تحلیل علت مصرف لوازم آرایشی قاچاق در زنان است. |
کد مقاله | 41839 |
تعداد بازدید | 123 |
|