| عنوان | مقايسه پرخاشگري و تنيدگي در والدين دانش آموزان عقب مانده ذهني آموزش پذير و غير عقب مانده ذهني |
| تعداد صفحات | 9 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | خانواده پژوهی شماره 3 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1384 |
| محدوده صفحات | 287-280 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | پرخاشگری والدین رابطه والد فرزند |
| موضوع | تربيت در خانواده |
| چکیده |
اين تحقيق به مقايسه پرخاشگري و تنيدگي در والدين دانشآموزان عقبمانده ذهني آموزشپذير و والدين دانشآموزان غير عقب مانده ذهني پرداخته است.\r\n\r\nبدين جهت نمونه مورد بررسي شامل 40 زوج از والدين كودكان عقب مانده ذهني آموزشپذير دختر و پسر كه مدارس استثنايي شهر اصفهان شاغل به تحصيل بودند و 40 زوج از والدين دانشآموزان غير عقبمانده به صورت تصادفي انتخاب شده و به پرسشنامهها پاسخ گفتند.\r\n\r\nنتايج حاصله نشان داد ميزان پرخاشگري و تنيدگي والدين داراي دانشآموزان عقب مانده ذهني به طور معناداري از والدين دانشآموزان غير عقب مانده بيشتر بود. همچنين بين ميزان تنيدگي والدين دانشآموزان عقب مانده ذهني آموزشپذير از يك طرف و ميزان پرخاشگري آنها رابطه معناداري وجود داشت. |
| کد مقاله | 4128 |
| تعداد بازدید | 941 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...