| عنوان | بررسي سلسله مراتب نظام ارزشي نوجوان دانشآموز در شيوههاي فرزند پروري مختلف |
| تعداد صفحات | 16 |
| نویسنده |
|
| مشخصات نشریه | خانواده پژوهی شماره 3 |
| تاریخ انتشار | پائیز - 1384 |
| محدوده صفحات | 254-239 |
| زبان | فارسی |
| کلید واژه | فرزندپروری دانشآموزان دختر نظام آموزشی |
| موضوع | تربيت در خانواده روابط خانوادگي |
| چکیده |
نوشتار حاضر با هدف بررسي مراتب نظام ارزشي نوجوانان دانشآموز در شيوههاي فرزند پروري مختلف طراحي و اجرا شده است.\r\n\r\nبدين منظور از تعداد 249 دانشآموز (129 دختر و 120 پسر) بر اساس نمونهگيري خوشهاي چند مرحلهاي تصادفي به عنوان نمونه انتخاب شدند و به پرسشهاي پرسشنامهاي كه تهيه شده بود پاسخ گفتند.\r\n\r\nنتايج حاصله نشان داد كه در روشهاي فرزند پروري مختلف، نظام ارزشها در مقولههاي خانوادگي، اجتماعي، هنري، ديني، و ملي تفاوت معناداري وجود دارد. بالاترين رتبه بندي مقولهاي خانوادگي، اجتماعي و ديني در نظام ارزشها مربوط به شيوه فرزندپروري پاسخگو و رتبه بالاي مقوله هنري در نظام ارزشي مربوط به خانواده سهلگير ميباشد. |
| کد مقاله | 4125 |
| تعداد بازدید | 946 |
|
|
پژوهشکده زن و خانواده با هدف تبیین دیدگاه نظاممند دین پیرامون مسائل زن و خانواده، تعمیق پژوهشها و کارشناسیهای دینی و پاسخگویی به نیازهای تئوریک و دفاع از مرزهای اعتقادی در این حوزه توسط مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال 1377 تاسیس گردید. ادامه ...